Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sj
sjoerdvdh - 26-01-2015 20:19:17
Geldzaken & Recht

PSB pakketdienst te Son levert niet / onbereikbaar

Wat moet je doen als je weet dat een postbode/commerciƫle pakketdienst een pakketje voor je heeft liggen maar dit weigert te bezorgen of alleen maar op onbekende tijden langskomt tijdens kantoor uren als je werkt?

als een pakketje via de engelse royal mail nederland binnenkomt hoe wordt dan geregeld welk bedrijf dit in nederland verder mag bezorgen?


regelmatig koop ik via internet in engeland spullen voor mijn hobby, wat in nederland bijna niet te krijgen is. dat ging eigenlijk altijd goed. ik bestelde, kreeg een mail dat het verstuurd was en een tot twee weken later stond een meneer van tnt aan de deur om een pakketje af te geven, of, omdat ik niet vaak thuis ben, kon ik het bij de buren ophalen.

op 3 december 2014 en 5 januari 2015 zijn vanuit twee verschillende leveranciers pakketten verstuurd die beiden nog niet zijn aangekomen. de leverancier van 3 december heeft het eergisteren opnieuw toegestuurd zelfs.

op woensdag 21 januari 2015 trof ik een briefje aan van een bij mij onbekende pakketdienst psb, gevestigd te son & breugel. ik was niet thuis en ze hadden een pakketje voor mij van iemand dat alleen aan mij mocht worden afgegeven. of ik wilde bellen.

ik belde en na een keuzemenu te zijn doorgelopen kreeg ik een voicemailbox die vol was aan de lijn. ik stuurde ze een mail met het verzoek te bellen of om zaterdagochtend te leveren. donderdag had ik ze op nieuw geprobeerd te bellen tijdens kantooruren, maar kreeg een bandje aan de lijn dat ze alleen op werkdagen van 8 tot 8 bereikbaar zijn. niet dus.

op zaterdagochtend werd er niets bezorgd.

vandaag weer geprobeerd te bellen, maar weer de van 8 tot 8 melding. nog een poging. eindelijk een meneer aan de lijn. hij vroeg mijn postcode. die gaf ik door. de meneer gaf aan dat die postcode vandaag bezorgd zou gaan worden. burenbezorging was heel normaal volgens hem en mensen werden bij hun ook op hun fouten gewezen. het pakketje zou bij een van de andere 95 appartementen in mijn flat worden afgegeven.

hoopvol hing ik op, in de hoop vanavond bij thuiskomst het pakketje te kunnen ontvangen.

geen briefje... als het pakketje ergens ligt weet ik niet waar, maar eigenlijk denk ik dat ze helemaal niet zijn geweest.

gelijk weer proberen te bellen. het was 19:30, dus nog binnen de van 8 tot 8. toch trof ik de overvolle voicemailbox weer aan.

morgen ga ik ze de hele dag proberen te bellen.

maar wat nu?