Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hondsbrutaal - 27-01-2015 15:43:12
Voeding & Gezondheid

Opzegging niet ontvangen

Vorig jaar januari ben ik met een vriendin samen gaan sporten bij the fitnessclub. we hebben toen gelijk aangegeven dat we dit slechts voor een jaar wilden. betreffende medewerker heeft dit wel genoteerd maar gaf aan dat het ook schriftelijk nog bevestigd moest worden.

op 25 maart heb ik zowel voor mijzelf als voor mijn vriendin een briefje gemaakt ter opzegging en dit meegenomen naar de sportschool. de baliemedewerkster wilde de brief niet aannemen, er geen notitie op maken of wat dan ook. ik moest hem in de brievenbus doen die werd door "kantoor" geleegd. wij hebben dit toen gezamenlijk gedaan.

door persoonlijke strubbelingen er toen niet meer aan gedacht dat ik geen bevestiging had ontvangen.. inmiddels verhuisd naar een andere stad, kreeg ik rond september een mailtje dat the fitnessclub overgenomen werd door fit for free en dat er een leuke aanbieding was. ik heb hier niet op gereageerd want tenslotte had ik al schriftelijk opgezegd?

op 14 januari jl. liep ons abonnement af. dus op 12 januari zijn wij gezamenlijk naar the fitnessclub gegaan om onze sleutelhanger (die toegang verschafte tot de fitnessruimtes) in te leveren. daar bleek dat de brieven niet ontvangen waren. ik had de mijne uitgeprint bij mij, die heb ik toen getoond. ze heeft hem toe gescand naar haar collega op "kantoor" gestuurd na telefonisch overleg. de sleutelhangers deden er niet toe, want ze waren over op een ander systeem van toegang. hier hebben we nooit een uitnodiging gehad om deze in ontvangst te nemen overigens. ik had dus al maanden geen toegang tot de fitness!!

vandaag ontving ik in de mail een bericht dat ik mijn contributie nog niet betaald had, voor een jaar € 157,40! ik gelijk gebeld, met dat ik daar dus op 12 januari stond en wat daar dan mee gebeurd was. nee hoor ik weet van niks, maar zal even in de mail kijken. op de 27e januari was de mail van 12 januari dus nog niet bekeken!!! er moest even overlegd worden met een medewerker van the fitnessclub.

toen kwam ze terug met dat ze de brief niet accepteerden, tenslotte kon ik die nu in elkaar gelfanst hebben. op mijn antwoord dat de aanmaakdatum van het document in mijn computer wel degelijk op 25 maart stond gaf ze aan dat ik niet kon bewijzen dat ik de brief had opgestuurd danwel ingeleverd danwel in de brievenbus had gedaan. als ik hem ingeleverd had hadden ze er toch wel een stempel op gedaan? maar ik mocht hem helemaal niet zo inleveren en moest hem in de brievenbus doen? ze gingen niet akkoord met de opzegging van 25 maart, maar wilden bij wijze van coulance wel de opzegging van 12 januari accepteren. dan zou ik nu nog een maand moeten betalen ad € 14,77.

ik ben het daar niet mee eens. ik heb wel degelijk opgezegd, mondeling op 14 januari 2014, schriftelijk op 25 maart, en schriftelijk/mondeling op 12 januari jl.

vraag is dus nu wie heeft gelijk? ik heb op dit moment geen toegang tot de sportschool want geen toegangsbewijs? ik heb dat dus de afgelopen twee weken ook niet gehad. dus deze maand betalen is onzin?

er is een wijziging van eigenaar, ik heb geen wijziging gekregen van de algemene voorwaarden, (die wel gewijzigd zijn!) heb daar ook niet voor getekend. ik ben van mening dat zo'n wijziging een beeindiging van de overeenkomst zou moeten zijn, zeker als ik er niet akkoord voor heb gegeven?

het is nog discutabel of ik de maanden, dat ik geen toegang had tot de sportschool, omdat ik geen werkend toegangsbewijs had, niet terug zou moeten krijgen?

wie heeft raad?