Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

as
astridonmars - 17-02-2015 19:26:56
Computers & Telefonie

Hi Toestel lease tweede abonnement

Ik wil graag hulp met de volgende situatie:

begin februari 2013 heb ik bij hi een abonnement afgesloten met toestel en toestel lease. deze telefoon ben ik in november van dat jaar, buiten mijn schuld om, verloren. ik ben toen naar de hi winkel gegaan en hier is mij verteld dat ik alleen gebruik kon blijven maken van mijn abonnement als ik een andere telefoon, al dan niet met abonnement, zou aanschaffen. dit heb ik te goeder trouw gedaan.

nu wilde ik eind vorig jaar mijn abonnement opzeggen, en ben ik eens in de voorwaarden van mijn contract gaan kijken (beter laat dan nooit, i know). hierin staat dat ik bij diefstal of verlies recht heb op een vervangend, simpel toestel en zelf het overname bedrag voor het lease toestel moet betalen. dat tweede abonnement was dus nergens voor nodig! door nalatigheid van de medewerkers in de winkel ben ik nu al 425 euro verder...

ik heb deze klacht ook op klachtenkompas staan. na heel wat heen en weer bellen is hi van mening dat ze niks voor me kunnen betekenen omdat 'ik het abonnement zelf heb afgesloten' en zijn zij alleen bereid om de boete voor contractbreuk van het tweede contract op zich te nemen. ik ben het hier niet mee eens.

wat zijn mijn rechten? mijn tweede abonnement loopt nog door tot november en ik voel er niet zoveel voor om nog 25 euro per maand te betalen terwijl ik er geen gebruik van maak...

wat