Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

molotov
molotov - 21-02-2015 00:22:04
Computers & Telefonie

Verkeerde diagnose A-Mac

In augustus 2009 heb ik bij a-mac mijn powerbook laten onderzoeken omdat er storingen zaten in het beeldscherm. dit kostte 85 euro en de conclusie was dat ik er een nieuw scherm in moest laten zetten. dit zou ongeveer 600 euro kosten. het was al een wat oudere computer, dus ik heb die reparatie niet uit laten voeren en wat later een nieuwe macbook pro gekocht, ook bij a-mac. ik bleef echter altijd het vermoeden houden dat het scherm van de powerbook niet stuk was, maar dat het lag aan een contactje wat niet goed vast zat, omdat het scherm soms wel prima werkte en soms storingen gaf. afgelopen zaterdag, meer dan vijf jaar later dus, heb ik in een repaircafe een computerdeskundige er naar laten kijken. het bleek inderdaad een contactje te zijn dat even goed aangedrukt moest worden. vanaf dat moment zijn er geen storingen meer. het scherm was dus niet stuk, het was een verkeerd advies om een nieuw scherm te kopen en voor die 85 euro hadden ze op z'n minst even het contactje van het beeldscherm kunnen aandrukken, lijkt me.
ik ben naar de a-mac in utrecht gegaan met bovenstaand verhaal en de eis om de 85 euro voor een ondeugdelijke diagnose terug te krijgen.
a-mac was bereid me de helft van het bedrag terug te geven. ik ben daar niet mee akkoord gegaan. ik heb betaald voor een diagnose met een foute uitkomst en wil daar geen geld aan betalen. met een juiste diagnose had ik nog wat langer met de powerbook kunnen werken en had ik pas later een nieuwe computer aan hoeven schaffen.
in het contact met de manager van de klantenservice ben ik niet verder gekomen, a-mac vindt dat ze zeer coulant zijn om na zo'n lange tijd nog de helft terug te betalen. verder werd in twijfel getrokken of het wel om dezelfde computer gaat als die ik toen ter reparatie heb aangeboden, dat ze niet weten wat er bij het repaircafe is gebeurd, dat ik niet kan bewijzen dat ze hebben geadviseerd om er een nieuw scherm in te laten zetten en dat ze ook niet weten wat ik in die vijf jaar met de powerbook heb gedaan. ik kan bewijzen dat het om dezelfde computer gaat want het nummer onder de batterij correspondeert met het nummer op de reparatiebon, ik heb foto's gemaakt van de reparatie bij het repaircafe dus ik kan precies laten zien om welk contact het gaat. het advies betreffende het nieuwe scherm was telefonisch, dat staat niet zwart op wit. wat a-mac bedoelt met 'we weten niet wat er verder is gebeurd met de computer in die vijf jaar' is me niet duidelijk. dat lijkt me meer een vraag voor apparaten die stuk zijn gegaan, niet voor apparaten die niet stuk blijken te zijn. mijn vraag is als volgt: heb ik met bovenstaand verhaal genoeg in handen om het volledige bedrag van 85 euro terug te eisen of moet ik genoegen nemen met de 42,50 die ze me hebben aangeboden? ik hoor het graag.