Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ca
catherine3 - 21-02-2015 00:24:02
Computers & Telefonie

Belsimpel stuurt mobiel te laat, niet gerepareerd en beschadigd terug

Ik heb een mobiel(smartphone) nieuw overgekocht van iemand die het bij belsimpel gekocht heeft.
op 22 nov. '14 stuur ik het op ter reparatie naar belsimpel. ook gelijk gemeld dat mobiel overgekocht is en de nieuwe adresgegevens doorgegeven.
mobiel viel nog binnen de garantie. mobiel ziet als nieuw uit, had paar software problemen.
volgens de garantiebepaling van belsimpel, zou het 5 tot 10 werkdagen duren.
3 maanden later krijg ik het terug met beschadigingen aan de achter kant en in het scherm.

tussenprocedure:
mobiel heeft te lang overgedaan bij de reparateur. na talloze mailtjes en telefoontje(met telkens minimaal 15min wacht tijd naar 0900), neemt belsimpel nooit het initiatief om mij op de hoogte te houden van de status van mijn mobiel.
uiteindelijk heeft belsimpel het terug en stuurt de mobiel naar de verkeerde adres, als ik om mijn mobiel vraag wordt alleen gezegd dat ik moest wachten dat die mensen op de verkeerde adres het terug zouden sturen. dat heeft te lang geduurd na paar weken.
hierna heb ik juridisch advies gezocht en ze een officiƫle brief laten sturen met voldoende reactie tijd. in de brief is duidelijk aangegeven dat verdere contact via de juridische adviseur zou plaats moeten vinden.
toch word ik door beslimpel gebeld en is mij een andere mobiel aangeboden, een opendoos model met beschadiging aan de achterkant. ik heb het geweigerd en vroeg nadrukkelijk om verder contact via de juridische adviseur te houden. dat weigerde beslimpel omdat ze het maar een sociaal advocaat vinden, en dat wordt niet serieus genomen.

ik was bezig met een brief naar de geschillencommissie te maken, maar ik kreeg gister een pakket binnen met mijn mobiel erin, zonder brief. schade aan de achterkant, al is het maar klein, gelijk gemerkt, en toen ik het aanzette schrok van de schade in de verstoring in de scherm. mobiel is zeker gevallen. verder de hoofdprobleem waarom ik de mobiel heb opgestuurd is onopgelost. ik ben slechter op uitgekomen dan voordat de mobiel ter reparatie was opgestuurd.

ik ben boos en verdrietig, 3 maanden geleden was mijn leven afhankelijk van mijn smartphone, werk en studie gerelateerd. om 2 weken te wachten was nog net te doen, maar 3 maanden heb ik alles om de kop moeten gooien, met financieel en emotionele schade als gevolg.

dat consumenten hier in nederland zo gedupeerd worden door bedrijven snap ik niet. nu wil ik belsimpel rechtelijk vervolgen, maar een advocaat is duurder dan mijn telefoon, dat vind ik wel jammer want ik vind dat ik gelijk heb. wat is jullie advies.

bij voorbaat dank!
catherine