Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

si
simmie - 23-02-2015 18:00:46
Geldzaken & Recht

Werktijd ?

Ik ben werkzaam bij een thuiszorgorganisatie.nu bestaat er al enige tijd onduidelijkheid over een vergoeding voor een dienst.
er bestaat een dagdienst en een avonddienst met een bereikbaarheidstelefoon. dat wil zeggen : je werkt een dienst met klantcontacten en daarnaast kun je gebeld worden voor calamiteiten. ook tijdens je pauze heb je de telefoon en kun je opgeroepen worden. als je niet opgeroepen wordt wil de werkgever dat je 6 minuten werktijd schrijft voor dat uur en ook als er een onderbreking op de klantlijst, is dat zeg maar 2 minuten voor een kwartier . wij vinden dat alle tijd vergoed moet worden, de werkgever niet.in de cao staat het niet echt duidelijk, vind ik. als ik kijk in de arbeidstijdenwet kom ik er ook niet echt uit. dank voor uw reactie