Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ju
juul84 - 23-02-2015 23:50:11
Geldzaken & Recht

Tele2 telefoonabonnement wat moet ik hiermee

Ik heb tele2 mijn betaalbewijzen door moeten sturen, omdat
ik volgens hun een betaling van oktober 2014 in eerste instantie niet had voldaan. in december 2014 heeft tele2 mij afgesloten, omdat ik dit bedrag plus aansluitingskosten (dus volgens hun 2 rekeningen achter liep). na 30 min met een medewerker van tele2 ( naam heb ik nog maar achteraf heb er niks aan) aan de telefoon te hebben gezeten, concludeerde hij dat er een verkeerde betalingskenmerk was gebruikt ( van oktober) waardoor dit het gevolg was. ik moest 1 x een bedrag van 84,96 euro voldoen, omdat ze het bedrag niet zomaar ongedaan konden maken. het te veel betaalde bedrag ( aansluitingskosten) zou verrekend worden met mijn nieuwe maandfactuur. maand later werd het bedrag zoals afgesproken idd verrekend. de medewerker van tele2 attendeerde nog dat ik de verzonden brief (door mij nog te ontvangen) als niet verzonden kon worden beschouwen. dacht dat het zo mooi opgelost was, tot dat ik een brief van bos incasso kreeg om een bedrag van 52.90 plus 40 euro incasso kosten te voldoen. ik toch maar voor de zekerheid gebeld met tele2 ( toch even checken of het wel goed zit) waar ik te horen kreeg dat ze niks meer voor mij konden betekenen en dat ik contact met bos incasso moest opnemen. tele2 had het uit handen gegeven en daar was niks aan te doen. ik herhaalde nog nadrukkelijk dat ik mijn rekening van oktober had voldaan en een betaalbewijs naar tele2 had verzonden. waarop ik van een mederwerker van tele2 te horen kreeg dat het niet om een maandfactuur van oktober 2014 ging maar van juli 2014. ik was stomverbaasd en ging gelijk mijn betaalbewijs van juli erbij halen ( en deze bleek ook keurig betaald te zijn) nogmaals herhaalde ze dat ze niks meer voor mij kon betekenen. paar dagen daarna kreeg ik een brief van preventel binnen waar ik als wanbetaler aangemerkt zou staan door het niet betalen van mijn telefoonrekening. telefonisch zocht ik contact op met bos incasso en die wilde mijn betalingsbewijs hebben van oktober 2014..
bos incasso heb ik niet alleen mijn betaalbewijs van oktober 2014 verzonden, maar alle betalingen die ik in 2014 heb voldaan. na 2 weken niks te hebben vernomen, weer telefonisch contact gezocht maar dit keer gelijk met bos incasso. bos incasso kon mijn mail niet in behandeling nemen omdat zij in mijn mail cc stonden en in mijn mail de aan de e-mailadres van betaalbewijstele2 stond. wederom een mail verzonden naar bos incasso met mijn betaalbewijzen. dit keer gelijk een reactie van bos incasso terug, omdat er geen dossiernummer was vermeld in mijn mail maar alleen mijn naam en kenmerk van tele2. begin deze maand ( 5 feb) kreeg ik een brief ( aanmaning) van bos incasso met het verzoek om alsnog 52,00 euro te betalen om mijn overeenkomst wegens wanbetaling te voorkomen ( tot mijn verbazing waren de extra incasso kosten van 40 euro niet meer vermeld) wederom een mail verstuurd naar bos incasso en niks meer vernomen (afwachtend dacht ik dat het wel goed zou komen) tot mijn verbazing ik geen service zag staan op mijn telefoon. ik kan niet meer bellen en gebeld worden. mijn man nam contact op met tele2, waarop een medewerker hem liet weten dat mijn abonnement niet actief, opgezegd, onhold staat!! ik zou een rekening van september 2014 niet hebben betaald..ze verwijzen naar bos incasso, want daar is mijn dossier nu in behandeling! wat kan ik nog doen? en als ze straks alles inzien..wat kan ik eisen? ..want klant wil ik echt niet bij hun blijven!