Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
jolle1993 - 16-03-2015 19:01:05
Computers & Telefonie

Vodafone Abonnement

Help!

ik ben nu al een aantal jaar trouwe klant van vodafone, nooit veel gezeur met hen gehad. behalve dat ze hun administratie net helemaal op orde hadden in het begin. kan gebeuren zou je zeggen, dat je 1 verkeerde klink op je muis geeft en je vinkt bij de aanvraag perrongelijk het verkeerde abonnement aan. dit is overigens ook netjes opgelost. aangezien mijn eerste abonnementsperiode van 2 jaar verder erg netjes en zonder al te veel problemen verliep heb ik vorig jaar op 17 juni mijn abonnement verlengt. ik heb toen gekozen voor een vodafone red abonnement in combinatie met de samsung galaxy s5. op mijn abonnement heb ik 4g ondersteuning zoals tegenwoordig elk abonnement van vodafone heeft. helaas konden ze mij niet bieden waar ik uiteindelijk voor getekend had. ik ben meerdere keren in de vodafone-winkel te hardenberg geweest om mijn vraag te stellen. maar ook om verhaal te halen waarom mijn bereik zo slecht was. zij wisten hier geen oplossing voor, ik moest maar even geduld hebben want ze gingen er masten bij bouwen in de omgeving waar ik woon. het was toen september, ik heb moeten wachten tot eind december op een fatsoenlijk netwerk dat inmiddels nog niet erg verbeterd is, ik ben van 0 streepjes bereik naar 1 en soms 2 of 3 streepjes gegaan. niet spectaculair zou je zeggen. dat is het ook niet. de verbinding kraakt en valt vaak weg, bellen, sms'en en internetten op mijn bundel word hier erg moeilijk voor, maar ik betaal wel bijna 50 euro per maand. maar nu komt het mooiste nog, mijn galaxy s5 heeft een paar maand geleden de update naar android 5.0 gekregen, met succes geïnstalleerd. ik heb nog eventuele fouten opgespoord met samsung kies3, maar dit hulp programma vond geen fouten in de software. maar mijn toestel begon na de update wel ernstige problemen te vertonen, problemen waar je als consument niet akkoord mee hoeft te gaan. de problemen zijn vooral:
- het traag zijn van het toestel.
- toestel loopt vast.
- het toestel zegt dat er netwerk signaal is, maar de verbinding kraakt aan alle kanten.
- de vingerafdrukscanner werkt (vaak) niet.
- mijn gear-fit verbreekt de verbinding met mijn galaxy s5 terwijl ik beide bij mij draag.
- batterij duur is zeer beperkt.
(wat niet het meest verschrikkelijke is)
- het toestel is niet (bijna) niet mogelijk om fatsoenlijke telefoongesprekken te voeren met dit toestel.

zelf denk ik dat het de combinatie van software, hardware componenten, maar ook het belabberde netwerk van vodafone is. het toestel is nu 2x opgestuurd en "nauwkeurig onderzocht" aldus dynafix. het probleem ligt niet aan de hardware, maar is een softwarematig probleem volgens hen. aldus wat ik uit de servicebon van dynafix op kan maken.

de eerste reparatie hebben ze alleen de software eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. ze beloofden mij dat het nu goed moest zijn. maar dezelfde avond liep mijn toestel weed vrolijk vast, terwijl mijn taakbeheer bezet was met 1 applicatie. ik bleef dezelfde problemen houden met het toestel, dus heb ik besloten om hem een 2de keer op te sturen.

de tweede reparatie hebben ze alleen mijn toestel gereset en het moest maar goed zijn, nogmaals verwezen ze mij dat dit een softwarematig probleem moest zijn. wat ik ook heilig geloof. het moet wel een deel van het probleem zijn, het internet is overspoeld met klachten over de update van 4.4.2 naar 5.0 voor de galaxy s5.

omdat dit niet kan, leek het mij erg verstandig om een melding te maken hier op kassa.
dit is overigens niet het hele verhaa