Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

trude
trude - 19-03-2015 18:40:13
Computers & Telefonie

Phablet Archos/Libelle

Op 10 februari 2015 heb ik bij het weekblad libelle een archos phablet 5.9 besteld en op 13.2.2015 heb ik deze ontvangen.
bij het inbrengen van mijn micro sdcard verdween deze binnen 2 seconden in het toestel ( boven in het toestel)

door familieomstandigheden heb ik pas op 19.2.2015 gebeld met sanoma, hier mijn klacht neergelegd en
kreeg op 23.2.2015j te horen dat zij, samoma, niets voor mij konden betekenen omdat ik een verkeerde sd kaart (?) erin heb gedaan, er moet een micro sd card. (?)
de medewerkster van sanoma adviseerde mij naar een telefoonwinkel te gaan en het toestel open te laten maken zodat mijn oude sd kaart eruitgehaald kon worden, dit heb ik dus niet gedaan omdat er mijns inziens garantie op het toestel zit.
ook opteerde zij dat ik een andere micro sd kaart moest kopen en te proberen, dit heb ik gedaan maar helaas gebeurt er ook niets.

op 27.2.2015 (9.41u gebeld met archos 020-5040510), gesproken met daniel, hem het probleem uitgelegd, zijn reactie was gelijk dat een sd kaart, welke ook, nooit mag doorschuiven het toestel in. het werd repareren of ik zou een nw toestel krijgen.
hij heeft mij formulieren toegestuurd en 2.3.2015 heb ik het toestel opgestuurd.
op 9.3.2015 ontving ik een mail dat het toestel ontvangen was en 10.3.2015 kreeg ik n mail dat het niet onder de garantie valt, toestel 3 weken oud!!!!, in de mail stond dat ik wel een nieuwe kopen en dat ik dan 25% korting krijg en excl bezorgkosten!
op 11 maart 2015 heb ik weer kontakt opgenomen met archos en kreeg dezelfde persoon aan de telefoon, hij kon zich mij telefoontje nog herinneren maar kon ineens niets meer doen, ik moest via hun site bezwaar maken en dit heb ik gelijk gedaan,in het engels, want de correspondentie kan alleen in het engels, een bezwaarschrift (puf) ingediend en zou binnen 2 dagen antwoord ontvangen.
vandaag 17.3.2015 krijg ik een mail met de volgende tekst

“dear customer,
we understand your claim, unfortunately, the connector is defect due to bad use.
we confirm it is an out of warranty case.
cordialement
le service client

regards
customer service “

natuurlijk is de connector defect, dat komt omdat de sd card is doorgeschoven wat helemaal niet mag.
ik heb de consumentenbond al benaderd maar die kan niets doen omdat archos geen nederlands bedrijf is, blijkt frans te zijn. ik heb consuwijzer nu benaderd.
wie heeft hiermee te maken of weet mij een goede tip te geven wat te doen?