Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mi
minimonkey - 20-03-2015 09:39:14
Huishouden & Energie

overstappen naar ander energieleverancier icm betalingsregeling oude leverancier

Goedemorgen,

wij zouden graag in juni jl. willen overstappen naar een ander energieleverancier omdat deze stukken goedkoper is dan onze huidige.
nu hebben wij echter een betalingsregeling lopen bij onze huidige leverancier verspreid over 10maanden door een zeer hoge niet verwachte jaarafrekening.
bij 2 maal navraag over hoe dat dan verloopt kregen wij 2 verschillende antwoorden van de klantenservice van de huidige leverancier.
eerste keer werd gezegd dat wij niet kunnen overstappen ivm de betalingsregeling.
tweede keer (vanochtend) werd gezegd dat dat kon, maar dat de betalingstermijn dan terug wordt gebracht naar 3 ipv 10 maanden.
ik vroeg om de voorwaarden van deze betalingsvoorwaarden en niemand kan mij die laten zien.
een oude medewerker van deze klantenservice zei dat de betalingstermijnen ook na het overstappen blijven lopen zoals deze zijn vastgelegd (10maanden).
ik begrijp er niets meer van en kan noch op de site noch bij de klantenservice zelf meer info inwinnen, want dit staat nergens beschreven.

iemand die evt. zelf ervaring hiermee heeft of mij antwoord kan geven of ik nu wel/niet kan overstappen met de regeling zoals deze is getroffen?

bij voorbaat dank.