Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
annefleur12 - 27-03-2015 14:34:56
Computers & Telefonie

Laptop reparatie

Hallo,

ik heb een vraag en ik kom er zelf niet uit, vandaar dat ik op deze site advies vraag. de volgende situatie is voorgevallen:

5 maanden geleden ging mijn hp laptop stuk, hij startte niet meer op. het is een redelijk oude laptop. ik ging naar een zaak toe die gespecialiseerd was in laptop/tablet - en telefoons repareren is.

ze hebben mijn laptop aangenomen en zeiden dat er waarschijnlijk een nieuwe harde schijf in moest, en zouden mij bellen als die gerepareerd was. maanden verstreken en ik hoorde maar niks. 3 maanden later ben ik naar de winkel gegaan en kreeg ik het commentaar dat de laptop allang klaar was maar ik niet had gebeld. ook lag mijn laptop niet in de zaak dus pas 1 week later kon ik mijn laptop ophalen. bij het ophalen van mijn laptop moest ik 80 euro betalen, omdat ze ook een nieuwe windows versie erop hadden gezet wat blijkbaar nodig is volgens hen als er een nieuwe harde schijf in wordt gezet. ik had de laptop 3 dagen tot de laptop weer niet opstartte en op het welkom teken bleef hangen. op dat moment ben ik weer terug naar de winkel gegaan waarbij ze mij vermeldde dat er een virus in zat en ze die gratis zouden weghalen. één dag later kon ik mijn laptop weer ophalen. bij het opstarten van mijn laptop zag ik tot mijn verbazing dat die weer bleef hangen op het welkom teken en verder niet opstartte. ze vertelden mij dat het moederbord kapot is gegaan doordat die de ondersteuning van de windows niet aan kon. het zou mij tussen de 300 en 400 euro kosten. ik wilde niks meer laten maken en vroeg mijn geld terug of iets t.w.v. de 80 euro dat ik betaald heb omdat ik dit geen manier van zaken doen vond. mijn laptop heeft er 4 a 5 maanden gelegen, als ze zo gespecialiseerd erin zijn, hadden ze dan niet kunnen zien dat een nieuwe windows versie niet mogelijk is ivm het moederbord? en moet bij een vervanging van een harde schijf perse een nieuwe windows erop?

overigens was de man niet klantvriendelijk en schreeuwde hij naar mij dat ik gewoon moet betalen en geen geld terug krijg.

ik weet niet wat nu verstandig is om te doen, vandaar dit verhaal. alle adviezen of tips zijn welkom. ik heb zelf vrij weinig verstand van laptops.

groetjes,

anne