Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ly
lyhnn - 30-03-2015 12:06:24
Geldzaken & Recht

Wie heeft gelijk, hulp nodig....

Binnen een half jaar na aankoop ging mijn laptop kapot. ik heb deze bij een plaatselijke winkel gekocht, die service en een eigen ict medewerker heeft. ik dacht wel zo fijn aangezien ik weinig verstand heb van computerzaken.
mijn laptop werd door de winkel netjes opgestuurd naar asus, omdat hard-disk kapot bleek, werd dit kosteloos vervangen omdat ik nog garantie had.
ik had bij de winkel ook een pakket gekocht (word, excel) en een printer. dit is destijds keurig thuis allemaal geinstalleerd. de ict medewerker van de winkel gaf aan dat na terugkomst van mijn laptop dit alles weer keurig zou worden teruggezet op mijn laptop (service). een aantal weken verder kreeg ik telefoon dat mijn laptop retour was. bij ophalen bleek ik 25 euro te moeten betalen, niet afgesproken en vond dit eigenlijk geen service, maar de man in de winkel gaf aan dat dit moest. ik gaf hem nog aan wat de ict medewerker tegen mij had gezegd, maar ah fijn.....ik ging over tot betaling.
thuis bleek mijn laptop wel te werken, maar kreeg ik mijn printer niet gekoppeld en waren niet al mijn programma's terug zoals ze voorheen stonden. dit zou wel worden gedaan. toen ik hierover de winkel belde, bleek dat de ict medewerker een andere baan had en niet meer werkzaam was. een andere ict medewerker hebben ze niet. ik hield voet bij stuk en gaf aan wat de afspraken waren, ik vroeg of de man die ik eerder sprak bij ophalen van mijn laptop mij wilde terugbellen.
ik werd teruggebeld, niet door de man van de winkel, maar door een ict bedrijfje uit een ander dorp. zij hadden de opdracht gehad het allemaal bij mij in orde te komen maken. niet mijn opdracht, maar van de winkel en ik dacht ok, dat is fijn. de man van het ict bedrijf is bij mij thuis geweest, heeft alles in orde gemaakt (printer bleek stuk, wat een geluk heb ik, maar werd ook kosteloos gemaakt omdat het binnen de garantie valt).
tot mijn grote verbazing ontving ik van de winkel waar ik mijn spullen had gekocht een rekening van 100 euro. na 2 maal bellen om te vragen waarom ik de rekening moet betalen, terwijl hun ict medewerker had toegezegd dat alles in orde kwam na terugkomst van mijn laptop, zoals hij was.......zei de winkeldame dat de man van de winkel mij zou terugbellen. tot nu toe (2wk later) geen telefoontje, maar wel een herinnering van de rekening. hadden hun mij niet moeten vragen of ik een extern bureau wilde? en moet ik dit wel betalen, waar is hun service en wat betekent het woord van hun toenmalige ict medewerker? help.........