Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
wimmmmm - 13-04-2015 11:08:22
Huishouden & Energie

overstap/boete

Hallo,



enige tijd geleden werd ik door een huis aan huis verkoper overgehaald om over te stappen naar oxxio.

er werd mij uitgelegd dat ik een besparing van wel €20,- per maand kon doen.

als ik zou overstappen werd alles geregeld door oxxio en ik had er geen omkijken naar.

maar... vertelde ik volgens mij heb ik nog niet zo lang terug een contract verlengd.

ook dat was geen probleem werd mij verzekerd.

ik was in het verleden al klant geweest en had ook goede ervaringen met oxxio.

alles was dus in kannen en kruiken, overstap werd probleemloos geregeld.

totdat ik de afrekening van de nle onder ogen kreeg waar mij een boetebedrag van 2x €125,-(zie bijlage) werd opgelegd vanwege contract breuk.

natuurlijk meteen gebeld met de nle en het schijnt dat zij ook gewoon in hun recht staan.

ook wisten ze mij te vertellen dat oxxio deze gegevens bij overstap te zien krijgt.

de volgende actie was om oxxio zelf te bellen alwaar ik te horen krijg dat ik de voorwaarden niet gelezen zou hebben en dat oxxio niets te verwijten valt.

nu vraag ik me af...waar sta ik als consument?

kan een groot bedrijf als oxxio deze "besparing"goed praten?

natuurlijk is het makkelijk om de verantwoording bij de huis aan huis verkoper of de consument zelf neer te leggen omdat ze in haar "recht"staat.

het antwoord van oxxio was als volgt;
in je e-mail van 7 april 2015 geef je aan dat je het niet eens bent met de gang van zaken met betrekking tot je aanmelding en de boete die je hebt ontvangen van je vorige leverancier.
graag willen we je informeren dat wij sinds juni 2014 zijn gestopt met het uitbetalen van de opzegvergoedingen van de vorige leverancier. overstappen naar ons is een bewuste keuze. we helpen je actief met besparen en bieden je de meest scherpe tarieven. door de opzegvergoeding van je vorige leverancier niet te vergoeden, kunnen we de tarieven nog scherper houden. we geven het voordeel dus aan jou en niet aan je oude leverancier. we begrijpen dat het héél vervelend is voor je dat er andere informatie is gegeven aan je. helaas kunnen wij de boete niet meer vergoeden. we hebben wel een klacht voor je ingediend tegen de verkoper.



bij oxxio krijg je namelijk volledig inzicht in het verbruik. met de oxxio app, de energiemonitor en de energiebesparende producten kan per jaar enorm worden bespaard. afhankelijk van het gemiddelde, jaarlijkse verbruik kan dit oplopen tot wel € 365,- per jaar. de voorwaarden uitbetaling opzegvergoeding consumenten is te vinden via www.oxxio.nl/voorwaarden. we willen graag onze excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.

wat kan ik nu het beste ondernemen?
vr groet wim v alphen