Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

nl
nl20349 - 21-04-2015 10:53:12
Vakantie & Reizen

Hema Lekker Weg-bon verlopen en te verlengen voor 40%!

Vorig jaar heeft mijn vrouw 2 lekker weg kaarten mogen ontvangen. nu wilde ze deze verzilveren en bleken ze verlopen te zijn. in kleine letters staat op de doos dat ze 1 jaar geldig zijn na aankoopdatum. maar omdat het een gekregen kaart is, weet je niet wanneer deze aangekocht is. de gever heeft goedbedoeld deze kaarten gekocht, de lachende 3e is hema, want die hoeven nu geen diensten te leveren, althans dat weigeren ze. heb al contact gehad, maar blijven hameren op deze voorwaarden. heb iets dergelijks met fashioncheque gehad en deze komen wel met een oplossing (verlenging tegen een bedrag van 5 euro) of restitutie. er is immers voor betaald.
hema zegt dat ze ook contracten hebben met andere partijen en daardoor hier niet aan kunnen beginnen.

het niet willen restituëren of niet meer kunnen verzilveren van deze kaarten beschouw ik als pure diefstal.

inmiddels contact gehad via hlw@hema.nl, en daar kunnen ze, omdat de vervaldatum 4 april was als coulance 2 nieuwe bonnen leveren á 25 euro. daar dienen we dan wel 2x10 euro voor te betalen voor administratie-, druk- en verzendkosten.
dat er administratiekosten en verzendkosten zijn kan ik inkomen, maar dat dat 20 euro moet zijn, oftewel 40% van het bedrag, vind ik van de zotte.
op de bonnen zelf staat geen datum en dus zouden deze onbeperkt geldig moeten zijn. schermen met jaar geldig na aankoopdatum is m.i. niet terecht.