Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
frankv1971 - 23-04-2015 22:32:50
Elektronica & TV

Samsung ecobubble wasmachine

In maart 2013 hebben wij een samsung ecobubble wasmachine gekocht. in januari 2014 ging die voor de eerste keer kapot. machine werd gerepareerd maar binnen een week hadden we weer dezelfde storing dus wederom reparatie. vorige week kwamen we boven en bleek de machine herrie te maken bij het centrifugeren.

storing aangemeld en vandaag kwam de monteur. blijkt een lager defect. dit vermoedde ik al en had ik ook al doorgegeven. monteur had niet het juiste gereedschap en ook geen nieuwe trommel (want blijkbaar wordt de trommel gesloopt bij het vervangen van het lager).

op de vraag van mijn vrouw hoe het kan dat zo'n lager al na 2 jaar kapot kan gaan kreeg ze te horen dat de monteur vermoed dat de machine te vol geladen was of anders te vaak gebruikt. beiden heb ik zo mijn twijfels over. het betreft een machine voor 8kg en ik weet zeker dat we daar niet aan komen met wassen. dan moet jever echt wel heel veel in proppen. toen mijn vrouw aangaf dat we ongeveer 1x per dag een was draaien vond de monteur dat wel erg veel.

nu vraag ik me af is 1x per dag echt zo vaak? we zijn een gezin met 3 kinderen waarvan de jongste nog in de luiers zit.

ook vraag ik me af of het terecht is dat we 136 euro direct contant moeten betalen voor de reparatie omdat de machine 1 maand over de 2 jaar garantie heen zit. is dit in nederland niet anders geregeld wat garantie betreft.