Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

koekeloer
koekeloer - 29-04-2015 11:40:25
Huishouden & Energie

Kosten afgifte energielabel misleidend

Ik heb onlanks mijn definitieve energielabel aangevraagd. na het corrigeren van de foute standaard gegevens (zo was er 60 m2 minder oppervlakte dan er in werkelijkheid is) kreeg ik de hele lijst van aanbieders van het afgeven van een label. ik heb gekeken op prijs 0,00 (gratis, mooi) en hier een aanbieder uitgezocht. het hele process kwam er nergens iets naar voren over een andere prijs. na het bestellen kreeg ik de bevestiging van de bestelling en dat ik een factuur zou krijgen van 15 euro. inderdaad kreeg ik die factuur. na het bellen met de leverancier bleek dat deze 0 euro prijs natuurlijk nooit gratis kon zijn en dat ik zijn profiel maar had moeten lezen , dan had ik kunnen weten dat deze prijs alleen was als ik ook door hem een bouwkundige keuring zou laten doen. hierna heb ik het label laten intrekken en heb contact gezocht met de helpdesk en gevraagd waarom deze misleiding toegestaan wordt. ik ben helemaal niet geinteresseerd in een profiel van een aanbieder, alleen naar de laagste prijs. als ik dan van alle aanbieders de kleine lettertjes moet gaan lezen is het ondoenlijk om dit uit te zoeken.

de helpdesk reageert als volgt:

hartelijk dank voor uw bericht.

wat een vervelende situatie. het is inderdaad zo dat een erkend deskundige van 0 euro altijd nog een factuur nastuurt. daarom adviseren wij van de helpdesk ook altijd om een bedrag zelf uit te kiezen, zodat u in ieder geval weet wat u betaalt. wij vinden het echter ook erg slordig dat deze misleiding op de website staat en ik zal hier zeker een melding van maken.

hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

met vriendelijke groet,

lieke
helpdesk energielabel


en ook


wij begrijpen dat dit erg vervelend is. als de erkend deskundige in hun profiel aangeven dat de 0 euro een vanaf prijs mogen zij helaas nog een ander tarief vragen.

onze excuses voor de verwarring.

hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

met vriendelijke groet,

sjarmaine
helpdesk energielabel