Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sannetom - 13-05-2015 17:36:02
Huishouden & Energie

Dubbele meter activeren

Afgelopen jaar ben ik verhuisd. ik heb een digitale elektriciteitsmeter welke geschikt is voor dubbelstroom (een display voor stroom 1 en een display voor stroom 2), maar slechts een van de metingen loopt.
aangezien ik vrijwel alleen ´s avonds en ´s nachts stroom verbruik heb ik aan liander gevraagd het dubbeltarief aan te zetten.

zij geven aan dat dit kan maar dat ze geen enkele handeling meer uit te voeren aan oude stroommeters omdat deze allen vervangen gaan worden door een slimme meter, dus ook geen dubbelstroom meer aanzetten. als ik wil kan ik met voorrang mijn meter laten vervangen voor een slimme meter, maar dan moet ik de kosten hiervoor betalen. wanneer ik regulier aan de beurt ben voor vervanging kan liander niet vertellen, dat kan dit jaar zijn maar ook pas in 2020 (ik kan dus ook niet berekenen of ik de extra kosten van vroegtijdig vervangen voor slimme meter evt. nog terugverdien).

het kan toch niet zo zijn dat liander reguliere service niet meer uitvoert omdat de slimme meter eraan komt, hetgeen in mijn geval nog 5 jaar kan duren? (als de meters komend jaar vervangen zouden worden zou ik het snappen... ).

weet iemand hoe dit juridisch zit, mag dit of kan ik gewoon eisen dat liander reguliere service levert zolang nog niet bekend is wanneer onze meters vervangen worden?
tips om hiermee om te gaan?