Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

av
avgpech - 18-05-2015 22:06:47
Geldzaken & Recht

Loterijverlies

Op verzoek van een bekende heb ik begin februari 2015 telefonisch contact opgenomen met loterijverlies, want ze wilde zag toch van deelname af. (ze had zich aangemeld op 31 januari 2015). de medewerkster van loterijverlies gaf aan, dat ze niet kon zien of ze was aangemeld, vermoedelijk vanwege achterstand door drukte. ze liet mij weten, dat ze zodra het bedrag werd geïnd, ze het kon storneren. ik liet haar weten, dat ze ook geen deelnamebevestiging had gekregen, zoals op de site stond. ze zei, dat dat wel vreemd was, maar omdat ze ook nog niet kon zien in het systeem dat ze deelnam, zou het vermoedelijk door de achterstand komen en de deelnamebevesting nog wel zou ontvangen. op 24 maart 2015 is het bedrag van haar rekening geboekt en ze heeft het direct gestorneerd. vervolgens heeft ze op 6 mei 2015 een betalingsherinnering ontvangen! ik heb hierover voor haar gecorrespondeerd met hen, mede omdat ze geen deelnamebevestiging heeft ontvangen en kreeg de onderstaande reactie:

geachte heer/mevrouw,
hartelijk dank voor uw bericht.

zoals in onze onderstaande email reeds is aangegeven is het niet meer mogelijk om af te melden, omdat in onze algemene voorwaarden duidelijk is opgenomen dat u zich na de aanmelding niet meer kan afmelden en u deze algemene voorwaarden heeft geaccepteerd door te klikken op “ik heb de voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord.”

tevens heeft u gekozen voor een incasso betaling waarbij u aan ons een incasso machtiging heeft gegeven om het inschrijfbedrag van uw rekening te incasseren. hierbij was u er derhalve goed van op de hoogte dat er inschrijvingsgeld betaald diende te worden. tevens staat op meerdere plaatsen op onze website dat er bij een schadevergoeding 20% van het uit te keren bedrag door ons wordt ingehouden. hiermee bent u ook akkoord gegaan, omdat dit ook in onze algemene voorwaarden is opgenomen, welke u heeft geaccepteerd.

tot slot kunt u zich niet meer beroepen op uw wettelijke bedenktermijn van 14 dagen bij de overeenkomst op afstand, omdat (i) wij reeds werkzaamheden in uw dossier hebben verricht, zodat deze bedenktermijn niet meer van toepassing is – dit is eerder door de hoge raad bepaald, en (ii) deze termijn reeds is verstreken.

het inschrijfbedrag zal derhalve binnen 4 weken van uw rekening geïncasseerd worden en de inschrijving kan niet meer ongedaan gemaakt worden. indien u dit bedrag storneert, zien wij ons genoodzaakt om juridische stappen te nemen in de vorm van het sturen van een aanmaning en, indien de betaling alsnog uitblijft, het inschakelen van een deurwaarder, waarbij kosten die hieruit voortvloeien voor uw rekening zullen komen.

hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

met vriendelijke groet,
kind regards,

........

mijn vraag:
de deelnemer heeft nooit een bevestigingsbrief ontvangen, terwijl die wel op de website stond aangegeven. na ontvangst, zou ze nog de wettelijke bedenktijd hebben. nu schetst men, dat de wettelijke bedenktijd in dit geval niet van toepassing is. kan dit zomaar? bovendien schrijft men, dat men in de bedenktijd al kosten heeft gemaakt, ze spreken zichzelf dus tegen!

graag advies om alsnog van deelname af te zien, zonder kosten. alvast bedankt voor uw reactie