Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

al
albertdwayne - 21-05-2015 10:25:16
Elektronica & TV

Koop geen ETNA koelkasten.

Beste lezer,

in 2009 hebben wij een keuken bij bruynzeel keukens gekocht, met daarbij 5 soorten inbouwapparatuur van het merk etna ("kwaliteitsmerk"). in 2012 ging de koelkast plotseling stuk, monteur gaf aan dat ik hier niets aan kon doen. het koelsysteem was plotseling lek. daarop heeft mijn partner jessica [edit redactie: persoonsgegevens] een bericht gestuurd naar etna en bruynzeel keukens over het te hard koelen van de koelkast en uiteindelijk compleet uitvallen van de koelfunctie. ook blijft de compressor van mijn koelkast continu door draaien. bruynzeel keukens gaf helemaal niet thuis en wees naar etna.

etna heeft uiteindelijk een monteur gestuurd. we hebben tegen eigen kosten van 95 euro een vervangende koelkast gekregen. de monteur deed helemaal geen moeite om het probleem te verhelpen en kwam na 5 seconden al tot de conclusie dat de gehele koelkast moet worden vervangen (lijkt mij onnodig?). firma de haas heeft deze in opdracht van etna uiteindelijk vervangen.

nu, 2,5 jaar later is ook de vervangende koelkast alweer kapot. klachten zijn hetzelfde: de koelkast blijft oneindig koelen en ineens was alle inhoud bevroren. de keuken is professioneel door bruynzeel keukens gemaakt en geïnstalleerd. de koelkast heeft dus genoeg ventilatie. ook zijn de ventilatiekanalen niet afgedicht. de installatievoorschriften zijn correct nageleefd. dit is ook bevestigd door de monteur in 2012, welke de vervangende koelkast ook volgens installatievoorschriften heeft geïnstalleerd.

naast geluidoverlast door het blijven draaien van de compressor hebben we nu ook extra stroomkosten en extra kosten voor het vervangen van bevroren producten. ook hebben we zelf een tweedehands koelkast moeten aanschaffen, de huidige koelt namelijk niet meer. ook heb ik voor het bezoek van de monteur een hele verlofdag moeten pakken, ze geven namelijk geen vast tijdstip. uiteraard wordt dat allemaal niet door etna vergoed, maar dit is wel iets wat hun 'kwaliteitsproducten' veroorzaken.

deze week is de monteur geweest om de situatie te bekijken. het probleem is weer hetzelfde, een lek in het koelsysteem. ik kan hier niks aan doen, wordt ook bevestigd. maar toch vraagt de monteur weer 99 euro voor het vervangen. daarnaast moest ik eigenlijk ook voorrijkosten betalen, terwijl dit alles binnen de 5 jaar garantie valt. omdat ik hierover erg boos werd heeft de monteur weer gebeld met het kantoor, uiteindelijk kon de prijs zakken naar 75 euro. maar ik ga hier niet meer akkoord. ik wil dit best over 10 jaar betalen als de koelkast 10 jaar goed heeft gewerkt, maar eigenlijk mag ik toch een werkende koelkast voor mijn geld verwachten?

ik heb niet gekozen voor het nieuwe bedrag omdat ik ook mijn vertrouwen kwijt ben. stel het gebeurt over 2 jaar weer? moet ik weer zo'n 100 euro betalen en ben ik weer veel kosten kwijt.

op http://www.klusidee.nl/forum/koelkast-etna-eek146a-e01-blijft-doorkoelen-t74296.html staat precies dezelfde klacht van iemand anders. ook model eek146a

mijn vragen hier zijn eigenlijk:

- is etna overigens actief op kassa?

- wat kan ik nog doen om etna in beweging te krijgen tot een degelijke oplossing (gratis vervangen in mijn ogen is het minste wat ze kunnen doen)?

- zijn er nog meer mensen met deze klachten (mogelijk productiefout lijkt me nml).?