Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ab
abbut - 22-05-2015 14:17:51
Auto & Vervoer

Kan ik een gelijkwaardig vliegticket eisen of verschil claimen?

Voor een reis naar kaapstad (zuid-afrika) heb ik een rechtstreekse vlucht bij klm geboekt, vanaf schiphol. dat is de duurste keuze, maar ook de snelste (de vliegtijd is bijna 11 uur).
op de terugweg krijgt het klm-toestel motorpech en keert na een uur terug naar kaapstad. met bijna 40 uur vertraging wordt ik vervolgens teruggevlogen met tussenstops in johannesburg en istanbul. het zijn vluchten van turkish airlines die ongeveer 1/3 deel van mijn ticket kosten. de vliegtijd + stops bedraagt ruim 20 uur.

natuurlijk ben ik blij dat alles geregeld is en dat ik weer veilig thuis ben, maar...

is het realistisch om van klm het prijsverschil terug te verlangen, naast een aantal andere claims voor extra onkosten en ongemakken? en een claim voor vertraging? twee dagen niet gewerkt, dus geen inkomsten voor deze ondernemer.