Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

th
thuisvrouw - 26-05-2015 22:37:58
Computers & Telefonie

Dataverbruik Hollandsnieuwe

Hoe kun je hollands nieuwe een fatsoenlijk antwoord laten geven?

case:
al 3 jaar een tevreden #hollandsnieuwe klant totdat er in een dag of 10 9 sms'jes komen dat er 10 euro wordt afgeschreven binnen 5 dagen, een keer 3 op een dag.
naief als ik dacht kan door het banksalso zijn dat ze het weer proberen.
nee, mijn telefoon had, in tegestelling tot alle andere manden, 2,4 gb extra aan data verstookt (volgens #hollandsnieuwe), buiten de gewone belbundel.
contact gezocht met de helpdesk en mijn probleem voorgelegd.
alles wees naar mijn toestel, die had dat verbruikt, welliswaar worden sessies van 1 kb geregestreerd als 100kb maar dat kon het niet zijn volgens hollandsnieuwe.
echter mijn dataverbruik (iphhone) geeft aan dat de grootste verbruiker 2,8 (safari) gb heeft verbruikt in de afgelopen 19 maanden.

hollands nieuwe beweerd dus dat de telefoon niet juist registreert. bij navraag bij de geschillencommissie "mag" hollandsnieuwe dit niet laten zien ivm privacy waar dit data verbruik naar toe is gegaan.

hoe kun je kun je je dan verweren?

op een uitgebreide vraag die keurig door de klantenservice is verwoord, over verbruik tijdstippen, aanvraag voor een factuur specificatie, instellen van een geschil, lopend onderzoen en mijn bewijs krijg je een summier antwoord:

beste klant,



hierbij bevestig ik dat er € 7,50 is toegevoegd aan je huidige beltegoed ter compensatie. ik begrijp dat je veel automatische opwaarderingen hebt gehad. dit betreft een extra functie die alleen de contracthouder/gebruiker beheert. wij kunnen je hierin dan helaas niet meer tegemoet komen.

niets maar dan ook helemaal niets over een verklaring van het datagebruik. ik kan wetten aandragen, specificaties opvragen, een factuur die er nog niet is (komt pas 2 weken na het beeindigen van de periode, en ik ben nu al afgesloten m uit te kunnen bellen, hoezo machtsmisbruik.

iemand advies?