Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lk
lksnow - 27-05-2015 16:05:11
Huishouden & Energie

Slecht product geen geld retour van slaaptextiel.nl

Deze maand ontving ik mijn nieuwe dekbedovertrek, primavera deluxe sl 15 beau. besteld bij beddengoed.com/slaaptextiel.nl. na het openen van de verpakking voelde de stof glad aan. aangezien je een dekbedovertrek niet vanuit de verpakking op je bed legt heb ik deze volgens de bijgeleverde instructie gewassen. eerst gespoeld met koud water, daarna op 40 graden gewassen en vervolgens heb ik het dekbedovertrek buiten opgehangen om te drogen. bij het opmaken van het bed viel mij al op dat de stof ruwer aanvoelde. nog mijn man nog ik kunnen slapen onder dit dekbedovertrek we werden beide wakker omdat de stof kriebelt. midden in de nacht heb ik het dekbedovertrek eraf gehaald en de volgende dag gestreken, volgens gebruiksaanwijzing, maar ook dit leverde niet het gewenste resultaat. de stof kriebelt en voelt niet "heerlijk zacht en comfortabel" zoals zij vermelden op de website. ik ben zeer teleurgesteld over de kwaliteit van het geleverde product maar nog meer door de disclaimer die staat bij de klachtafhandeling dat ik het dekbedovertrek na wassen niet kan retourneren. dit staat niet vermeld in de algemene voorwaarden waar ik bij aankoop mee akkoord dien te gaan en ook niet op de factuur. daarnaast is het een zeer klantonvriendelijke regel, welke pas duidelijk worden als je een slecht product wil retourneren, zeker voor een webshop die dekbedden verkoopt. ze verkopen een dekbedovertrek dat pas na het wassen kwalitatief slecht blijkt te zijn en de klant is daar de dupe van want deze krijgt geen geld terug bij retourneren. vervolgens heb ik bovenstaande verhaal per mail naar slaaptextiel.nl gestuurd en zij vroegen mij het dekbedovertrek ter beoordeling naar hen te sturen, kosten voor het verzenden €6,95 zouden geretourneerd worden mocht mijn klacht gegrond blijken? dus heb ik dit gedaan en wat schetst mijn verbazing het wordt een ja, nee spelletje. zij vinden de klacht ongegrond en sturen het dekbedovertrek weer terug. op mijn voorstel om tot een compromis te komen, dat ik een ander dekbed uitzoek met eventuele bijbetaling, kreeg ik te verstaan dat ze bij hun standpunt blijven. dus nu heb ik geen €69,95 maar €76,90 uitgegeven aan een, voor mij, onbruikbare dekbedovertrek. eerlijk zijn wordt door deze webshop niet beloond, ze laten je extra kosten maken en zijn erg star en klantonvriendelijk. daarnaast voel ik mij misleid omdat er noch in de algemene voorwaarden of factuur omschreven wordt dat je niet mag retourneren na het wassen van een product.
wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?