Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mp
mplegt - 27-05-2015 17:36:43
Computers & Telefonie

Fiber

betreft: inhoud installatiepakket fiber niet als verwacht, tv aansluiting niet mogelijk en verzoek tot ongedaan maken contract.
op 9 maart 2015 verstuurd naar fiber:
geachte hr, mw,
wij waren in de veronderstelling dat in het installatiepakket alles zat voor draadloze aansluiting, te meer wij dit ook hadden. dit blijkt helaas niet het geval, aangezien het pakket vele kabels bevat die door het huis gelegd moeten worden om tv's aangesloten te krijgen. wij hebben vandaag onze installateur erbij gehad en het is niet mogelijk op een andere manier.

het lukt niet omdat wij niet onder de vloer/ kruipruimte kunnen komen i.v.m. vastliggende houten vloer door het gehele huis en aangezien net onze gehele woning opnieuw is behangen en geverfd wensen wij geen bedrading langs de muren,zolder of over de vloer.

wij hebben dan ook niets aan het installatiepakket en contract. terwijl we hier graag gebruik van hadden willen maken.

zelf zijn wij absoluut niet technisch en konden dit vooraf niet opmaken aan beschrijving van contract/ inhoud. dit betreuren wij zeer.

na overleg met u klantenservice stuur ik u hierbij het gehele pakket retour en verzoek u vriendelijk om het contract ongedaan te maken.
ik reken op uw begrip en coulance hiervoor.

bij voorbaat dank.
met vriendelijke groet, etc.

pas 8 mei 2015 krijg ik hier antwoord van fiber op:
beste klant,
omdat wij de diensten inkopen/reserveren is het voor ons niet meer mogelijk om het contract kosteloos te annuleren. uiteraard hebben wij wel begrip voor uw situatie. wat wij u wel kunnen bieden is om het pakket terug te schroeven naar een internet+bellen abonnement, zodoende kunt u gebruik maken van de tv diensten die u nu gewend bent.
graag verneem ik van u of dit u schikt.
hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
met vriendelijke groeten,
fiber nederland.

vandaag 27 mei 2015 verstuurd:
op geen enkele wijze kunnen wij op dit moment gebruik maken van uw diensten omdat na telefonisch overleg, alles reeds op 9 maart 2015 aangetekend naar u retour is gezonden, inclusief de brief met motivatie.
wij wensen dus ook niet voor internet en bellen te betalen.

wij verzoeken u nogmaals dringend het contract kosteloos te annuleren en het teveel geïncasseerde geld per direct terug te storten.

ik beroep mij tevens aan het consumentenrecht:
indien een dienst èn product gekocht wordt, zoals in ons geval, begint de bedenktijd zodra men het product ontvangt.
aangegeven in de brief dat inmiddels informatie is ingewonnen inzake deze kwestie bij derden en is dit geschil/ klacht ondermeer voorgelegd bij de consumentenbond en kassa.

aangegeven dat ik binnen 1 week uw antwoord verwacht en zo niet helaas genoodzaakt ben de klacht door te zetten.

hopend op een vredige oplossing, hoop ik u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht.
met vriendelijke groet, etc.
(deze brief is tevens aangetekend verstuurd)

hopelijk is het probleem voor lezers duidelijk.
wie heeft goede adviezen voor mij? wat moeten we doen?het kan toch niet waar zijn dat ik gedurende 24 maand ca. € 54,- moet betalen voor iets wat ik niet heb/ gebruik?
tevens maken wij inmiddels gebruik van een andere (wel draadloze) provider, dus dan moet nu dubbel betalen....
bvd marga