Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dj
djonwheels - 14-06-2015 15:58:34
Computers & Telefonie

bestelling van een domein naam

Ik heb een vraag over een bestelling van een domein naam.

ik heb bij een nederlandse hosting bedrijf een domein naam besteld die te koop was voor een bedrag van 29,00 euro. ik heb die naam direct via paypal afgerekend. na afrekening heb ik van het bedrijf automatisch een bestelling overzicht ontvangen waarop aangegeven staat dat de betaalwijze paypal is.

nu zegt het bedrijf echter dat het geen bestelling was maar een reservering.
citaat uit de mail:

echter betreft een reservering geen registratie. een reservering kan echter wel in een registratie resulteren. bij uw reservering van *****.** is dit niet gebeurd omdat gebleken is dat het een premium domeinnaam bleek te zijn.

tijdens het bestellen online maak ik altijd screenshots. daarop is duidelijk te zien dat er nergens stond aangegeven dat het om een reservering zou gaan (staat bij andere namen wel duidelijk vermeld)
een reservering van namen bij het bedrijf kost 2.50 en ik heb 29,00 betaald. (betaling bevestiging van paypal ontvangen)

(laatst ontvangen mail van hun:)

''ik zie inderdaad dat u vooraf voor de registratie van de domeinnaam betaald heeft. mijn excuses voor deze verwarring.

uiteraard ontvangt u dit bedrag zeer spoedig retour.

u heeft echter geen bevestiging van registratie ontvangen en ook geen factuur. bij uw bestelling ontving u wel een e-mail op 04-06 met de titel: "uw bestelling bij ****t". hierin wordt de bestelling, niet de registratie van de domeinnaam, bevestigd.

toen ***** de domeinnaam wilde registreren voor u, bleek dat dit niet mogelijk was. u heeft hierover op dezelfde dag een e-mail gehad getiteld: "registratie van *****.**t niet mogelijk". pas bij een bevestiging van uw registratie weet u dat de registratie gelukt is.

het komt vaker voor dat het systeem een vals-positieve melding geeft.
dit komt omdat de uitgevende instanties sommige domeinnamen de status "premium" geven, waardoor deze uitgesloten worden voor registraties.
hosting providers worden hier vaak niet over geïnformeerd.

u bent helaas geen eigenaar (geweest) van deze domeinnaam.''

wat kan ik doen?
alvast bedankt