Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ar
arthurvanroekel - 15-06-2015 23:32:28
Computers & Telefonie

Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvangen bij overschrijden dataverbruik:

Ben meer dan 30 jaar klant van kpn (telefonie, internet). ik schrok van de laatste twee facturen maart €3637 en april €4859 voor internet verbruik van mijn mobiele abonnement terwijl dat in de voorgaande maanden 45 euro was. mobiel internet is voor ons de enige oplossing aangezien bij ons geen adsl, kabel of glasvezel mogelijk is.

blijkt dat op europees niveau een wet te zijn dat boven 50 euro aan datagebruik de consument een sms moet krijgen dat men boven zijn/haar bundel gaat. in nederland is zelfs in november 2011 een motie aangenomen dat de provider verplicht is om de consument een sms te versturen dat men boven de bundel gaat.

deze sms heb ik niet ontvangen anders had ik toch eerder gereageerd en niet gewacht tot dat ik deze toren hoge rekeningen zou krijgen. omdat de provider verplicht is een waarschuwing sms te versturen als men boven de bundel gaat of het gebruik is meer dan 50 euro vind ik het niet realistisch dat deze rekeningen door mij betaald moet worden.

wat zijn jullie ervaringen of wat is jullie advies.

met vriendelijke groet
arthur van roekel