Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

co
corram - 18-06-2015 18:30:35
Elektronica & TV

geen recht om te retourneren

Hallo,
verleden week via mediamarkt webshop een koel/vriescombi aangeschaft. deze is afgelopen vrydag bezorgt. de medewerkers gaven aan dat ik al het verpakkingsmateriaal 14 dagen moest bewaren ivm het recht om te retourneren. binnen 24 uur constateerden wij een kabaal nog erger dan mijn vorige combi. tevens vonden wij dat er minder mogelijkheden waren mbt de binnen indeling, dan voor zover wij online konden zien. wij zijn eerst naar de winkel gegaan om dit te melden, echter moesten wij met de webwinkel zelf contact opnemen. dit dus ook gedaan. daar de klacht over de herrie en het uiterlijk aangegeven en dat bij de voorwaarden vermeld staat dat je binnen 14 dagen mag retourneren. volgens 2 medewerkers mocht ik niet retourneren omdat als de koelkast aangesloten is hij als gebruikt word gezien en mijn recht om te retourneren dan vervalt. op mijn vraag waar op de site dit vermeld staat, konden zij mij niet helpen omdat dit idd nergens vermeld staat maar dit zo is. ook mdw nr 2 vertelde dit verhaal. opnieuw aangegeven dat niemand mij heeft verteld dat als de stekker erin ging mijn recht vervalt. tevens verteld dat op de site vermeld staat dat ik het product in mate mag gebruiken om te beoordelen. zij raadde mij aan een klacht in te dienen en tevens zou zij een reparatieverzoek naar siemens sturen. ik heb meteen de klacht via het formulier ingediend. maandag geen reactie. dinsdag ook niet. dus weer gebeld en opnieuw alles verteld. mevrouw zou mijn klacht bij de klachtenafdeling weg halen en naar een andere afdeling sturen met opnieuw mijn info zodat ik sneller een reactie zou krijgen. dit gedaan en bevestiging ontvangen. woensdag nog niets dus weer gebeld. klacht uitgebreid omschreven lag daar idd maar is geen 24 uurs afdeling dus ik moest geduld hebben want ze gingen dit goed uitzoeken. vandaag donderdag eindelijk een reactie. reactie was "uw artikel mag niet geretourneerd worden". dus meteen een mail terug gedaan. vermeld dat ik het jammer vind om 5 werkdagen te moeten wachten voor een zelfde reactie die ik al op dag 1 van de frontoffice had gehad. vermeld dat ik wil weten onder welke voorwaarde dit niet mag en waar dit precies op de site vermeld staat, of zij nog wel siemens een reparatieverzoek gedaan hebben en het mailadres van het hoofdkantoor omdat ik hierover opnieuw een klacht wil indienen.

mijn vraag aan jullie is, wie heeft iets soort gelijk meegemaakt? sta ik in mijn recht? welke andere wegen kan ik nog bewandelen als ik idd het recht om te retourneren heb.

retourvoorwaarden voor aankopen gedaan in onze webshop

tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heeft u recht op bedenktijd. tijdens deze periode heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. u kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan media markt kenbaar te maken dat u een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren. binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met media markt, dient u het/de betreffende product(en) retour te zenden naar media markt. tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. u zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan media markt (online) retourneren, conform de door media markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies. media markt behoudt zich het recht voor kosten in rekening te brengen indien het product door gebruik beschadigd is of er reeds gebruik is gemaakt van diensten of abonnementen.

uitgesloten van bedenktermijn van de webshop zijn:

op maat gemaakte producten zoals foto-albums.cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.indien de consument een bedrag betaald heeft, zal media markt dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

u brengt uw product terug naar de dichtstbijzijnde winkel.u stuurt uw product gratis naar ons retour. klik hier voor uitleg.