Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
houtenw - 20-06-2015 10:22:20
Computers & Telefonie

Tele2 hoge factuur voor dataverbruik € 1,- per MB!

Normaal krijgen we een factuur van 3,- per maand voor ons mobiele abonnement. nu ineens van ruim € 78,-! het bleek om dataverbruik te gaan op vooral 3 dagen. nu is er niets aan de instellingen van de smartphone gewijzigd, en wordt er al helemaal niet geinternet via het mobiele net, alleen via wifi. het dataverkeer via 3g staat altijd uit, dus kan er niet eens geinternet worden via het tele2 netwerk.

heel verbaasd en geschokt dus door deze hoge rekening die onterecht lijkt te zijn.

gebeld met tele2 klantenservice maar die houdt voet bij stuk en we moeten gewoon betalen. het uitzoeken willen of kunnen ze niet. wel gemakkelijk. ook het tarief voor dataverbruik is schrikbarend hoog namelijk € 1,- per mb! dat is bij andere providers ook zonder een internetbundel soms maar € 0,15.

tele2 denk niet echt mee met de klant zijn probleem lijkt het. de hoge rekening voor ons zijn natuurlijk inkomsten voor tele2. daar komt bij dat oude klanten zonder internetbundel een hoger tarief betalen van € 1,- per mb en ook geen waarschuwing als er een datalimiet bereikt wordt.

op de tele2 website valt op te maken dat nieuwere klanten die ergens na een datum in 2015 klant zijn geworden beter worden behandeld door tele2 en wel die waarschuwing krijgen bij het bereiken van een datalimiet.

erg jammer dat tele2 nieuwere klanten beter behandeld dan de oude klanten. op internet hebben we ook gelezen dat diverse klanten hoge facturen van tele2 hebben gekregen voor onverwacht hoog dataverbruik.

sommigen hiervan is tele2 wel tegemoet gekomen met een lagere factuur. dat alleen nadat ze in het openbaar op internet hun klacht hadden gezet. dat is natuurlijk geen goede reclame voor tele2. ben benieuwd of we een reactie van tele2 mogen verwachten en of ze iets aan deze hoge rekening willen doen.

inmiddels is het abonnement bij tele2 al opgezegd en een prepaid genomen elders met slechts € 0,15 per mb kosten voor dataverbruik i.pv. de € 1,- per mb van tele2.