Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bi
bibijanne - 22-06-2015 20:29:36
Huishouden & Energie

klachten over laminaat

In mei 2014 hebben wij een laminaatvloer (fabrikant sensa flooring, ac4 klasse 32 voor intensief huishoudelijk gebrui, sensaloc clicksysteem) met plinten gekocht en laten leggen via de winkel. al tijdens het leggen constateerden wij dat 1 laminaatdeel niet goed in het aansluitende deel geklikt bleef zitten. volgens de legger kwam dit tijdens het gebruik wel goed. helaas was dit niet het geval en kwamen van steeds meer laminaatdelen hoeken omhoog, waardoor de toplaag beschadigde. volgens de winkel lag de vloer te strak; dezelfde legger schaafde een klein stukje van de vloer af. omdat hij in de rest van de kamer de plinten op de muur had gelijmd, is de rest van het laminaat niet ingekort. het probleem verergerde alleen maar en na 7 maanden bellen en mailen naar de winkelier, het opnieuw leggen van de vloer door dezelfde legger die bij het verwijderen van de plinten hele stukken stucwerk van de muur trok, is het probleem niet opgelost. de legger insinueerde dat de betonnen vloer van het huis mogelijk de boosdoener zou zijn, omdat deze zou hellen en niet vlak genoegd zou zijn (waarop wij hem hebben gezegd dat hij dit 1 jaar geleden had moeten vaststellen, voordat hij de vloer legde). 7 maanden en 2 bezoekjes van een vertegenwoordiger van de groothandel later, is geconstateerd dat de afwijkingen aan het laminaat binnen de "toegestane marge" vallen volgens de fabrikant. het ligt niet aan het leggen, volgens de winkel. wij hebben het bedrijf in gebreke gesteld en gemeld dat het probleem binnen 2 weken verholpen diende te zijn, omdat we anders juridische stappen zouden ondernemen. nog dezelfde dag is de eigenaar van de winkel geweest. hij liet ons weten dat het bedrijf niet in staat is om het probleem te verhelpen, waarop hij een legger opdracht gegeven heeft de gehele vloer na te lopen en waar nodig in te korten. om de aangerichte beschadigingen op de muren te verdoezelen, krijgen we nu gratis extra hoge plinten geleverd en gemonteerd. op onze vraag waarom onze vorige laminaatvloer dit soort problemen niet vertoonde, antwoordde de man: "waarschijnlijk had dit laminaat dan een ander soort clickverbinding". dit is precies wat wij ook vermoeden; omdat de vloer erg kraakt en laminaatdelen niet goed aansluiten, hebben wij het idee dat de clickverbindingen breken tijdens dagelijks gebruik. moeten wij genoegen nemen met de voorgestelde "oplossing" van de winkelier?