Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
anco - 27-07-2015 12:28:02
Vakantie & Reizen

misleiding autoverhuur Portugal

Wij zijn te einde raad en daarom willen wij via deze weg mogelijk tot een oplossing komen voor het navolgende probleem.
al vele jaren reserveren wij een huurauto voor portugal via sunnycars. dit ging altijd goed, tot voor enkele jaren. vorig jaar werd de auto ter beschikking gesteld door avis luchthaven faro-portugal. wij moesten tekenen voor de ontvangst van de auto op een formulier waar de schade van de auto was opgetekend, niets mis mee, maar bij thuiskomst bleek na enkel dagen, dat er 280 euro werd afgeschreven. wij hadden getekend voor een verzekering die via sunnycars al was afgeslote. avis aangeschreven, die gaf geen antwoord. sunnycars aangeschreven, melde geen partij te zijn omdat wij met een lokale partij een overeenkomst waren aangegaan.
dit jaar dus extra op onze hoede bij het in ontvangst nemen van de auto bij hertz luchthaven faro portugal.
maar ook hier werden wij misleid blijkt nu achteraf. er was geen auto beschikbaar in een benzine uitvoering in de door ons gereserveerde klasse, wel in diesel. of dat een probleem was, nee dus.
wij gaven dus een akkoord, ja een akkoord voor een verzekering die bij sunnycars was afgesloten en duidelijk op het voucher stond.
bij thuis komst kregen wij na enkele dagen een afschrijving van 494,77 euro
bij sunnycars hadden wij al 585,90 euro betaald.
een behoorlijk bedrag dus totaal voor een citroen c3 diesel.
pure misleiding, ja het geeft ons zelfs het gevoel van oplichting.
sunnycars hebben wij benaderd, kunnen niets doen wij hebben zelf ondertekend.
hertz benaderd, geeft aan dat wij zelf deze verzekering wilde.
anwb benaderd, bedrag te laag om te procederen en ja het portugees recht is hierop van toepassing. moeilijk dus.
wij zijn al tientallen jaar lid van de vara en zijn nu ten einde raad.
wij willen, dat deze praktijken van deze grote jongens stoppen.
dat wij ons geld terug krijgen.
maar niemand, doet wat en ook vele vakantiegangers zullen bij thuiskomst ook dit jaar weer geconfronteerd worden met eenzelfde rekening als wij mochten ontvangen.
wij moeten sparen voor onze vakantie naar portugal, beschikken slechts over een klein pensioentje en aow.
kunt u ons helpen!