Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
haakster - 31-07-2015 19:38:59
Geldzaken & Recht

webwinkel en retourbedrag

Ik heb ergens gelezen dat als je iets bestelt en weer retourneert bij een webwinkel, de leverancier het gehele betaalde bedrag dient terug te storten, maar dat de kosten van de retourzending voor rekening van de koper zijn. tenzij de bestelling maar gedeeltelijk wordt geretourneerd, dan moet de koper wel de verzendkosten betalen. klopt dit?
het gaat maar een een klein bedrag, maar ik ben er kwaad om. ik heb voor 8,50 een bestelling gedaan, daarbij kwamen 2,95 verzendkosten en (tot mijn verbazing) 89 cent voor de vooruitbetaling per ideal.
het artikel bleek niet te zijn wat ik ervan verwachtte en ik heb het geretourneerd. dit kostte me 6,95. daarna kreeg ik alleen 8,50 retour. als ik dat had geweten had ik het wel naar de kringloop gebracht.
ik heb gemaild naar de verkoper (een handwerkzaakje) dat het gebruikelijk is dat de kosten van verzending ook geretourneerd worden. daarop werd ik 's avonds opgebeld door een meneer en nogal uitgefoeterd. hij had het zelfs over zijn advocaat.... ik had hier geen zin in en heb de hoorn erop gegooid. (bij wijze van spreken dan)
heb ik nu nog recht op die 3,84? het gaat me niet om het geld, maar om de manier waarop. als ik hier recht op heb, hoe moet ik dat aanpakken dan?