Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ed
eduard210560 - 18-08-2015 08:05:15
Computers & Telefonie

Tele2 komt afspraken niet en na en stort teveel betaald abonnementsgeld niet terug!!!!

Ik heb sinds december een zogenaamde smart tv. hiermee kan ik via mijn internetaansluiting alles zien wat ik wil en wanneer ik dat maar wil. ik had een totaalpakket van tele2. internet bellen en tv.
die laatste twee onderdelen had ik dus niet meer nodig en wil mijn abonnement dus wijzigen naar alleen internet met een hogere snelheid.

scheelt in de kosten in plaats van 43 euro per maand naar 25 euro in de maand plus een bonus van de eerste drie maanden maar 15 euro per maand. ik leef ver onder de armoedegrens dus op 1 december 2014 sluit ik mijn nieuwe abonnement af onder de voorwaarde dat ik 0,19 achterstallige eurocent overmaak die er na een administratieve fout is ingeslopen.

meteen overgemaakt. dus krijg ik op 8 december een bericht van de klantenservice met als titel "je nieuwe abonnement":

ik stuur vervolgens alle oude apparatuur terug en krijg daarvoor op 18 december een bevestiging: bedankt voor je bestelling. je nieuwe abonnement zal rond 2 januari 2015 ingaan.

toch typisch dat thomas wolters manager marketing bij tele2 al zijn mailtjes afsluit met "we houden contact."

ik heb zeker contact gehouden met tele2 want zij bleven facturen sturen van maandelijks 43 euro in plaats van de eerste drie maanden 15 euro en vervolgens maandelijks 25 euro. de vele telefoontjes die ik er aan heb moeten besteden hielpen niets. er werden toezeggingen gedaan dat het allemaal wel goed kwam maar er veranderde niets. nu maar volgens deze weg.

inmiddels heb ik dus 210 euro teveel betaald die ik graag zo snel mogelijk terug gestort krijg.
daarnaast wil ik graag maandelijks de correcte factuur ontvangen van 25 euro per maand. bovendien eis ik een vergoeding in de vorm van een redelijke eenmalige korting die de tijd en energie die ik hier in heb moeten stoppen enigszins compenseert.

na een telefoongesprek dat ik op 30 juli met twee verschillende tele2 medewerkers voerde en 39 minuten en 41 seconden duurde, word ik doodleuk verwezen naar een vergoedingsformulier dat ik op de site moet zoeken. het zogenaamde vergoedingsformulier is niet te vinden dus ik neem aan dat het om het klachtenformulier gaat. na verzending van het formulier verschijnt er een melding op het scherm dat tele2 zeker tien dagen nodig heeft om hierop te antwoorden. ik neem mijn gesprekken ook op voor trainings en kwaliteitsdoeleinden en zijn voor de liefhebbers eventueel te beluisteren.

op 17 augustus, dus zeventien dagen later heb ik nog niets van tele2 gehoord en besluit zelf maar te bellen. in dit gesprek krijg ik te horen dat tele2 bereid is om slechts vier maanden terug te betalen.

de medewerker zegt nadat hij mij in de wacht heeft gezet voor overleg dat er verder niets aan is te doen. hij wil wel proberen het verder uit te zoeken en dat er misschien nog iemand van tele2 mij gaat terugbellen met beter nieuws.

ik ontplof zowat en geef aan kassa en mogelijk andere consumentenbelangen in te schakelen.
ik leef op een absoluut bestaansminimum en moet wekelijks naar de voedselbank.

tele2 komt afspraken niet na en besteelt mij vervolgens. wie heeft er raad?