Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ca
carcouture - 22-08-2015 12:48:02
Geldzaken & Recht

Politie/CJIB betaald veel te laat (NIET) terug

In 27-10-2014 hebben wij een snelheidsboete ontvangen vanuit een locatie die niet mogelijk was.

op 26-11-2014 is hier schriftelijk bezwaar op gemaakt naar betreffende instantie in assen. incl. aanvraag voor inzagen van wob specificaties.

op 15-12-2014 contact opgenomen via het digitaal loket omdat er nog geen reactie was ontvangen op het bezwaarschrift. boete is inmiddels wel al betaald en afgeschreven op 22-12-2014. de medewerkster van het politie service centrum (maastricht) schrijft in haar reactie dat de informatie aanvraag is doorgespeeld naar de betreffende afdeling (klpd assen).

19-12-2014 krijg ik een 2e bericht van de medewerkster dat er geen mail of telefonische bevestiging kan worden gegeven met betrekking tot de status van mijn bezwaarschrift. ik moet dus per brief aanvragen bij klpd te driebergen of mijn bezwaarschrift bij klpd assen in behandeling is genomen.

19-12-2014 schriftelijke aanvraag aan klpd driebergen met verzoek tot schriftelijke bevestiging van het verwerken van mijn schriftelijke bezwaarschrift en wob verzoek aan klpd assen.

op 29-12-2014 nog geen reactie ontvangen dus een ingebrekestelling verstuurd met het dringend verzoek tot reactie.

op 9-1-2015. vlak voor het verlopen van het wettelijke termijn van de ingebrekestelling een reactie ontvangen met bijna alle aangevraagde documenten (wob, foto)

uit de foto in de documenten komt duidelijk naar voren dat er bij het aflezen van de foto een fout is gemaakt.

9-1-2015 een 2e bezwaarschrift opgestuurd met verzoek tot restitutie van zowel de boete, administratie kosten en de inmiddels gemaakte correspondentie kosten van alle brieven.

28-1-2015 ontvangen bericht dat het bezwaar gegrond is verklaard en de boete zal worden teruggeboekt. tevens vragen ze een overzicht van de totaal gemaakte kosten.

8-2-2015 een schriftelijk overzicht verzonden van de totale gemaakte extra kosten.

24-4-2015 nog niets retour ontvangen en geen verdere informatie. een telefonische klacht is niet mogelijk en moet wederom schriftelijk worden ingediend. inmiddels zijn we 6 poststukken verder! mails en telefonisch contact niet meegerekend.

een tijd het drama een beetje uit het oog verloren.

23-7-2015 wederom contact opgenomen met het informatie centrum maar ook nu week kan er niets via mail of telefoon worden vrijgegeven. na dringend verzoek ben ik doorverbonden met klpd driebergen. die niets konden vertellen over de zaak en mij hebben verwezen naar het interne nummer van klpd assen.

klpd assen geeft aan dat het verzoek tot restitutie bij cjib ligt.

cjib zegt telefonisch geen gegevens te hebben over een eventuele restitutie. probleem zou liggen bij klpd.

weer met klpd assen gebeld en deze mevrouw zou er per direct werk van maken.

tot op heden nog niets vernomen!! ik wil dus nu graag weten waar ik eventueel recht op heb en waar ik moet zijn voor eventuele hulp bij deze zaak.

klpd, cjib is inmiddels 10 maanden bezig met het verwerken van een foutieve boete.