Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

no
norie44 - 02-09-2015 18:28:16
Geldzaken & Recht

Terugsturen ongewenste artikelen LuxStyle

Een maand geleden heb ik op fb geklikt op een advertentie van luxstyle (wie kent het niet) over antisnurkbeugels (snorekillers). hierop klikkend verscheen een advertentietekst waarin stond als je 1 beugel bestelt, krijg je er 2 gratis bij. totaalprijs 38,50 euro (incl.verzendkosten). afijn, ik heb dit artikel besteld en betaald via ideal. in de snelheid heb ik niet verder gekeken en gelezen. blijkt dat ik bij het aangaan van deze bestelling een abonnement heb afgesloten voor maandelijkse levering. ontving na mijn bestelling een bevestigingsmail. gevolgd door een 2e mail waarin stond dat ik eind augustus weer een levering zou ontvangen. hier kon je onderuit door uiterlijk 3 dagen voor de datum (30 augustus) via de mail te laten weten dat je dit niet wil. afijn deze mail heb ik dus over het hoofd gezien. tot mijn verbazing ontving ik deze week een mail waarin deze levering werd bevestigd. ik werd hier witheet over en heb een aantal mails verzonden naar de klantenservice van dit fijne bedrijf. heb verzocht om ontbinding en om levering niet te laten plaatsvinden en dat ik deze zeker niet zou betalen. hierop ontving ik een reactie van de klantenservice dat ik inderdaad een abonnement heb afgesloten, maar zij dit abonnement op mijn verzoek zouden stopzetten. maandelijkse leveringen worden dus stopgezet. echter geplande levering gaat door, maar factuur wordt stilgezet die ontvang ik dus niet omdat ik beloofd heb om artikelen terug te sturen. nu wil ik ze terugsturen naar het adres in denemarken, maar is dat wel verstandig. ik lees namelijk op diverse fora (kassa, radar) dat luxstyle artikelen nooit schijnt terug te ontvangen. mensen blijven met problemen zitten. nu komt mijn vraag: kan ik met een gerust hart de artikelen terugsturen? moet dit aangetekend? of heeft iemand een andere suggestie. in ieder geval was dit voor mij weer een leermoment. zal in toekomst zeker nooit meer iets bij een dergelijk bedrijf bestellen. ook anderen zal ik dit ontraden.