Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sanjay - 19-09-2015 21:43:59
Geldzaken & Recht

Betalingsregeling Eon

Geachte hr/mevr.
ik doe dit schrijven u toekomen namens mijn tante silvy.
zij is een ziek persoon die c.o.p.d heeft en hart en pijn klachten.
ik ben de gene die haar al jaren ondersteunt.
nu het volgende:
zij is enkele jaren geleden verhuist naar haar huidige adres.
op haar nieuwe adres ontvangt zij al haar post normaal.
zij heeft eon als haar elektriciteit en gas leverancier gehad tot juni/juli 2014.
de eind afrekening van eon 2013/2014 heeft zij pas in mei 2015 ontvangen van een deurwaarders
bureau. hierna heeft zij de eon gebeld waarbij ik ook aanwezig was. tijdens de telefoon gesprek is gebleken dat eon de eindafrekening naar haar oude adres stuurde waardoor deze dus niet op tijd binnen was . daarom ontving zij dus via de deurwaar wel de eindafrekening inclusief kostten.
er is toen afgesproken dat, omdat eon de eindafrekening op het verkeerde adres had gestuurd zij de deurwaarders kosten niet hoefde te betalen.

netto te betalen € 1.868,72 zonder deurwaarders kosten.
zo was dus telefonisch afgesproken.
onder dreigende taal door eon medewerker was toen direct een betalingsregeling getroffen
zij moest toen direct een betalingsregeling treffen door elke maand €157.72 te betalen .
afgesproken was ook dat zij een brief zou sturen voor de regeling, maar is tot op heden niet ontvangen.
dit was dus in mei 2015, op 10 mei heeft zij geld geleend en betaald €157.72.
vervolgens ziet mijn tante in dat zij dus geen geld over heeft om zoveel maandelijks extra af te lossen, omdat zij in de bijstand zit.
in de maand juni 2015 heeft zij weer gebeld om te vragen of het bedrag wat lager kan.
weer was ik erbij toen zij belde, en de medewerker van eon ging akkoord met een maandelijkse bedrag van €75 pm. en deze zou ook een bevestiging sturen ,maar deze ook niet ontvangen.
de volgende betalingen als volgt betaald:
23 juni €75,-
23 juli €75,-
31 augustus €75,-
tot dat zij het onderstaande ontvangt: brief eon
geachte heer, mevrouw,
we hebben met u een betalingsregeling afgesproken. hierbij ontvangt u de
acceptgirokaart van de volgende betalingstermijn. in het schema op de volgende
pagina van deze brief ziet u wanneer we deze betaling van u verwachten.
zorgt u er alstublieft voor dat u op tijd betaalt. als u niet op tijd betaalt dan komt
deze betalingsregeling namelijk te vervallen. u moet in dat geval in één keer het
resterende bedrag betalen.
wat moet u doen?
voor elke vervaldatum ontvangt u een acceptgirokaart. zorg ervoor dat u altijd op
tijd betaalt. als u uw energierekening niet op tijd betaalt dan komt deze
betalingsregeling namelijk te vervallen. u moet dan in één keer het resterende
bedrag betalen. de acceptgirokaart voor de betaling van de eerste termijn is
toegevoegd. in het aflossingsschema ziet u wanneer we deze betaling van u
verwachten.
heeft u nog vragen?
neemt u dan contact op met onze klantenservice via www.eon.nl/contact. of stuur
een e-mail naar klantenservice@eon-benelux.com. telefonisch zijn wij van
maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar op
telefoonnummer 0900-0601.
ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
met vriendelijke groet,
[naam verwijderd]
manager service
b2c-f011-2013-11
zie schema eon
aflossingsschema
te betalen vóór bedrag
28 augustus 2015 € 75,00
28 september 2015 € 75,00
28 oktober 2015 € 75,00
30 november 2015 € 75,00
28 december 2015 € 75,00
28 januari 2016 € 75,00
29 februari 2016 € 75,00
29 maart 2016 € 75,00
28 april 2016 € 75,00
30 mei 2016 € 75,00
28 juni 2016 € 75,00
28 juli 2016 € 75,00
29 augustus 2016 € 75,00
28 september 2016 € 75,00
28 oktober 2016 € 75,00
28 november 2016 € 75,00
28 december 2016 € 75,00
30 januari 2017 € 75,00
28 februari 2017 € 75,00
28 maart 2017 € 75,00
28 april 2017 € 75,00
29 mei 2017 € 75,00
28 juni 2017 € 75,00
28 juli 2017 € 143,72
de vraag is nu hoe zit het met de 4x betalingen eerder gedaan.
heb eon zelf over geschreven en hun antwoord was,

* uw betaling van mei 2015 à € 157,72
* uw betaling van juni 2015 à € 75,-
* uw betaling van juli 2015 à € 75,-

wij hebben de betalingsregeling voor u getroffen nadat u bovenstaande bedragen al betaald had. de betalingsregeling is getroffen over het restantbedrag van € 1584,84 (€ 1.892,56 - € 307,72) plus de wettelijke incassokosten van € 283,88.
de regeling bestaat uit 23 maanden van € 75,- en één maand van € 143,72 = in totaal € 1868,72.

uw betaling van augustus 2015 à € 75,- is verrekend met de eerste termijn van de betalingsregeling

onderstaande brief door mij verstuurd naar eon ,hierop is de bovenstaande antwoord van eon
geachte hr/mevr
de door u verstuurde schema klopt niet, zie de bijlage volgens ons schema is het anders.
door de te betalen maandelijks bedrag te wijzigen naar €75 is iets mis gegaan bij u.
wij houden alles precies bij over de betaling.
u hebt ons pas een schema gestuurd nadat er meerdere keren al was betaald.
volgens u schema begint de betalingsregeling geheel opnieuw.
zie aub onze schema aantal maanden betaald en nog te betalen maanden loopt tot april 2017 terwijl volgens u loop juli/aug 2017.
nogmaals u schema klopt niet
te betalen € 1.868,72
10 mei €157.72 af van rekening [nummer verwijderd] ten name: s. [naam verwijderd]

23 juni €75,- af van rekening [nummer verwijderd] ten name: s. [naam verwijderd]

23 juli €75,- af van rekening [nummer verwijderd] ten name: s. [naam verwijderd]
31 augustus €75,- af van rekening [nummer verwijderd] ten name: s. [naam verwijderd]

totaal betaald €382.72
nog te betalen 1471.58

volgens u brief moet nog het volledig bedrag betaald worden.
wilt u hier correctie inbrengen en een nieuwe brief toe sturen.
alvast bedankt,

eerder was er geen sprake van incasso kosten waarom nu wel.
ik heb hier nog niet op gereageerd, wil graag eerst advies van u.
kan dit wel zo, terwijl er eerst mondeling afgesproken was dat er geen incasso kosten zou bij komen.
zo lijkt erop dat ze het gemaakt deurwaarders kosten toch voor een deel willen innen.
ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben en hoop op een spoedig antwoord van u.
mvg, sanajy