Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

er
erdarica - 02-10-2015 01:16:45
Huishouden & Energie

zitkussen nieuwe bank voldoet niet

Beste,

vorige week woensdag kregen wij onze nieuwe lederen hoekbank geleverd van de welbekende zweedse meubelwinkel. eerst betalen, dan uitladen. bij uitladen bleek 2/3 van de spullen niet aanwezig. na een telefoontje werd mij medegedeeld dat de overige spullen pas snachts waren gearriveerd bij de tansporteur en zodoende niet meer konden worden ingeladen. na mijn opmerking dat ik dan toch wel die dag geleverd zou kregen was het antwoord negatief. gelukkig was er op de klantenservice van het betreffende filiaal een dame die met mij meedacht, dus kreeg ik alsnog die dag mijn spullen geleverd. bij montage bleek dat er een lederen zitkussen met een lakstift bewerkt was om een pen of viltstiftstreep weg te moffelen en daarbij een beschadiging. direct melding gemaakt. wordt er gezegd dat er een nieuwe bank waarschijnlijk besteld gaat worden (geen losse kussens leverbaar), waar een lange levertijd op zit, maar wie garandeert mij dat daar niet ook in een dichte verpakking mankementen aan zitten? ik stelde voor om alleen het zitkussen om te ruilen voor een uit een showroommodel. moeilijk moeilijk, want dat is geen gebruikelijke gang van zaken. deze manier van omgang met klanten ook niet, zei ik nog. de jongeman heeft nog wat telefoontjes gepleegd maar moest mij melden dat ik teruggebeld zou worden. gezien de snelle oplossing eerder die dag ging ik ervan uit snel weer wat te horen. niet dus..... donderdag en vrijdag niets... weekend. maandag 28 september besloot ik zelf maar even contact op te nemen. een vriendelijke dame wist mij te vertellen dat het spijtig was dat ik niet eerder daarover was geinformeerd, maar er is dus een wachtlijst van 32 (!) dagen, voordat ik überhaupt een telefoontje kan verwachten, laat staan dat er een oplossing is. in het slechtste geval als er een nieuwe bank besteld moet worden kan ik daar dus in het nieuwe jaar pas van gaan genieten. terwijl de oplossing die ik aanbood, omruilen met een zitkussen van een showroommodel, de snelste en simpelste manier is.... ik laat hun toch ook geen 32 dagen wachten op hun geld? neeee, de chauffeur kwam eerst met de pinautomaat aan, eerst boter bij de vis. dat doe ik dus nooit meer. komend weekend maar eens een ritje naar delft maken om te kijken of persoonlijk een klacht indienen helpt, maar ik vrees het ergste....
nou is mijn vraag, wat zijn mijn rechten en plichten in deze kwestie? voordat de termijn verstreken is omdat ik zo lang op hun medewerking moet wachten...... :-(
vriendelijke groet,
danny