Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ri
rickketikk - 13-10-2015 11:18:38
Computers & Telefonie

Schimmige dienstverlening KPN

Hoi,

ik weet niet zo goed wat mijn rechten zijn in deze zaak, dus ik zoek wat hulp.

casus:
sinds hi weer kpn is geworden stegen mijn belkosten aanzienlijk. ik belde opeens iedere keer buiten mijn bundel en betaalde de afgelopen maanden telkens 50% meer dan mijn normale abonnementsprijs.
hierop ben ik zaken in de gaten gaan houden. op mijn specificaties staan nummers die ik niet ken, vreemd maar goed lastig te checken. beter te tracken zijn de bel minuten die verbruikt worden. bijvoorbeeld ik had 84 minuten verbruikt belde er 10.29 en zat opeens over mijn limiet (100minuten) + 4.95€ extra kosten.
dit was voor mij een moment om te gaan bellen. tot grote frustratie aan toe ontweken alle telefonische medewerkers de vraag en bleven ze naar de factuur verwijzen. hierna webcare geprobeerd die hebben het proberen uit te zoeken maar het zelfde antwoord.
hierna kwam ik in de chat terecht met linda, zij kon precies zien dat ik in totaal 30,51€ te veel betaald had omdat het systeem de belkosten verkeerd berekend.
zij vertelde mij met factuurservice te bellen en dat zij het goed konden zetten. zij konden dit niet omdat een aantekening van linda in het systeem miste. weer de chat in, nu trof ik carolien en zij kon het ook niet vinden.
wel grappig dat iedereen vanaf het begin af aan bij kpn wil gaan zoeken terwijl ze complete gesprek historie met oplossing ed al aangeleverd krijgen.
volgende dag trof ik linda weer in de chat. zij kon aangeven dat zij naar een systeem achter de factuur heeft gekeken waar alles duidelijk uit wordt.
zij had overlegd met haar expert en kwamen tot de conclusie dat ik maar direct naar de afdeling sds moest, de klachten afdeling van kpn mobiel. proberen te bellen, medewerker verbond me met pijn en moeite door, tot zij bij me terug kwam dat het te druk was en dat ik maar via de website de klacht in moest dienen. deze klacht afdeling verwierp de klacht en gaf aan dat linda een fout gemaakt zou hebben.
nu vind ik het toch vrij bijzonder dat een medewerker precies kan vertellen hoe zij op de kosten komt en waar zij het vind. lever ik dat bewijs aan bij kpn zegt me dat het niet kan.
wat bij mij dan de vraagt op roept wie heeft er gelijk binnen kpn en waarom maken ze nu van een intern probleem mijn probleem.
sta ik in mijn recht dat ik vind dat ik uit coulance de compensatie hoor te krijgen omdat ik zwart op wit heb van een medewerker dat er iets niet klopt?
daarnaast zou ik willen weten of deze hele zaak genoeg aanleiding is om een abonnement kosteloos te mogen op zeggen (afkoopkosten bedragen anders tussen de 300-325 €)
kan ik nog op een andere manier hogerop een klacht indienen zodat het extern beoordeeld wordt?

ik zie de reacties tegemoet.