Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mh
mheidema95 - 26-10-2015 14:02:19
Geldzaken & Recht

EOS PayPal Incasso??

Hallo,

ik heb voor een paar maanden geleden een oplader besteld bij een webshop via paypal. mijn bankrekening is aan paypal gekoppeld en als het goed is, word het bedrag na een aantal dagen van mij rekening afgeschreven.
na de bestelling heb ik een aantal weken gewacht maar er werd niks afgeschreven van mijn rekening.
ik dacht dat er misschien iets is tijdens de bestelling en ik vertrouwde de webshop niet meer. ik heb contact proberen te krijgen met de klantenservice van deze webshop en hier een e-mail naartoe gestuurd met daarin de uitleg dat er niks van mijn rekening werd afgeschreven en dat ik graag de bestelling wil annuleren. na drie weken kreeg ik dan eindelijk een reactie van de webshop. daarin stond dat de bestelling al was verzonden en ze er niks meer aan konden doen. ik heb dus van te voren nooit een bevestiging gekregen over dat mijn bestelling verzonden zou zijn. inmiddels had ik al een andere oplader besteld bij een andere winkel maar toch kwam postnl met een pakket aan de deur. ik heb deze geweigerd en het pakket zou worden terug gestuurd. ik dacht dat nu alles klaar was maar toen keek ik op mijn benkrekening en zag staan dat er binnekort een bedrag van mijn bankrekening zou worden afgetrokken, dit ging om het bedrag van de oplader. ik heb deze machtiging geannuleerd in de hoop dat er niks van mijn rekening word afgetrokken. het was een tijd stil en ik was blij met mn nieuwe oplader en hoopte dat alles nu dan ook echt klaar was. een aantal weken na het hele gebeuren kreeg ik berichten van paypal in mijn email. hierin stond dat ik het negatieve saldo van mijn paypal rekening moest aanvullen anders zou mijn paypal rekening worden geblokkeerd. ik heb nooit negatief gestaan op mijn paypal rekening omdat het altijd via mijn bankrekening word afgeschreven. ik kreeg die weken erna steeds hetzelfde email bericht van paypal en ik wist niet wat ik nu moest. nu kreeg ik vorige week een brief van eos incasso of ik het bedrag wil overmaken.

wat moet ik nu?

ik heb een aantal keren contact proberen te krijgen met paypal met hieronder hun berichten.

bericht 1:
beste xxxxx
bedankt dat u contact heeft opgenomen met paypal in verband met uw negatieve saldo.
ik begrijp, dat u graag wil weten, waarom u een negatief saldo heeft.
na een onderzoek van uw rekening, kan ik zien dat het in verband met een mislukte afschrijving van uw bank is. dit is in verband met uw betaling aan xxxxxx (xxxxx@gmail.com) op 24-apr-2015 van xx.xx eur.
de rede dat u nu het negatieve saldo krijgt, is omdat wij het geld toen hebben voorgeschoten, en vervolgens niet hebben kunne afschrijven van uw bankrekening.
u kunt het negatief saldo van uw paypal-rekening aanvullen via een bankrekening of creditcard.


beste xxxxxx,
bedankt dat u contact heeft opgenomen met paypal in verband met een product dat u niet heeft ontvangen.
na het lezen van uw e-mail en inzien van uw paypal-rekening begrijp ik dat u op 24 april 2015 een betaling heeft verricht aan xxxx voor een bedrag van xx,xx eur. wij hebben een bericht ontvangen van uw bank dat het bedrag is teruggedraaid en hierdoor is een negatief paypal-saldo ontstaan op uw paypal-rekening.
u geeft aan dat u de producten niet heeft ontvangen en wij bieden hier een aankoopbescherming voor. ik kan zien dat u op 26 april 2015 een geschil heeft geopend voor een niet-ontvangen product. wanneer u een geschil opent probeert u samen met de verkoper een oplossing te vinden. indien u er samen niet uitkomt, kunt u binnen 20 dagen het ges