Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

se
seniore 25 - 10-11-2015 10:23:03
Geldzaken & Recht

belastingdienst gaat digitaal

Beste kassa,

ik en veel van mijn leeftijdsgenoten hebben een brief ontvangen van de belastingdienst. hierin staat vermeld dat de belastingdienst digitaal gaat. dat ik met een digid een nieuwsbox kan activeren waar die berichten dan terecht gaan komen. ik heb het geluk dat ik kinderen heb die mij kunnen ondersteunen. ik begrijp er niks van en begreep van digid dat ik als ik het zelf niet kan ik er geen recht op heb. even los van de perikelen rondom de digid. het probleem is als volgt. alle post van de belastingdienst komt alleen digitaal. ik en menig leeftijdgenoot is niet of amper in staat om te gaan met de computer en het internet. laat staan belangrijke zaken erop te regelen. ontzettend fout gevoelig als je niet weet wat je doet. wat moeten wij senioren nu doen. wij kunnen straks niks meer met de belastingdienst regelen. we weten niet hoe het zit met onze toeslagen laat staan als je iets aan wil vragen. wij gaan financieel in de problemen komen omdat we onze zaken niet kunnen controleren of aanpassen. we worden ook buiten gesloten. los van senioren zijn er ook veel analfabeten of mensen die de taal niet machtig zijn. kassa a.u.b. help ons want als wij bellen met de belastingdienst wordt de deur in ons gezicht gegooid.