Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rv
rvbalen - 20-11-2015 12:54:49
Voeding & Gezondheid

HelloFresh niet verzenden toch betalen

Beste iedereen,

ik ben al enige tijd klant van hellofresh en ik was tot gister zeer tevreden. onlangs heb ik de wekelijkse box zo ver als mogelijk gepauzeerd, dit was tot eind van het jaar. tot mijn verbazing kreeg ik op donderdag 19 nov een bericht dat er een levering op zondag 22 nov zal zijn. totaal onverwacht want ik dacht het te hebben gepauzeerd. ik heb zsm contact opgenomen met hellofresh om dit misverstand recht te zetten. aldaar krijg ik de reactie dat ik tot woensdag 18 nov de kans had om de levering te annuleren en het dus volledig mijn eigen schuld is. op mijn vraag waarom ze mij niet eerder op de hoogte hebben gebracht van de aankomende levering krijg ik de reactie dat ze verwachten dat de klant na enige tijd het systeem begrijpt. ik mag nu kiezen om de levering aan een ander in de buurt te geven of om het pakket te doneren aan de voedselbank tegen de helft van de kosten. om eerlijk te zijn voel ik mij bestolen. als ik een donatie wil doen doe ik dat graag uit eigen initiatief en niet gedwongen door hellofresh.

het nare in deze is dat ik er ten eerste van overtuigd was dat er geen levering zou plaatsvinden, ten tweede werd ik pas op de hoogte gebracht na het verlopen van de zogenaamde annulering deadline en ten derde worden de kosten ijskoud bij mij in rekening gebracht. vanuit de kant van hellofresh kan ik geen enkele flexibiliteit verwachten helaas.

nu weet ik dat het herroepingsrecht niet geldt voor levensmiddelen. echter dit betreft levensmiddelen alvorens levering en betaling. het hoeft dus niet eens teruggestuurd te worden. weet iemand of het herroepingsrecht dan wel in werking kan treden?

hopelijk is er iemand die mij kan helpen. verder plaats ik dit bericht voornamelijk als waarschuwing aan andere (potentiele) klanten. over het eten ben ik altijd zeer tevreden geweest maar er is helaas geen enkele vorm van service.

richard