Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
martinmartinmar - 28-11-2015 08:44:37
Computers & Telefonie

Tmobile pakt €295,- af

T mobile gaat de abonnementsvorm die ik heb opheffen.
daarmee wordt mijn beltegoed van €295,- vervallen verklaard.

ze bieden mij tegen dezelfde abonnementskosten een nieuw abonnement aan met gratis bellen en sms'en in nederland.
niet echt interessant voor mij. ik gebruik het beltegoed met name in het buitenland.
zij beroepen zich op de algemene voorwaarden. ik vind het nogal een verschil of je zelf de abonnementsvorm verandert (dan vervalt het tegoed, vandaar dat ik altijd heb flex contract heb gehouden) of dat zij dat doen.
het argument: niet langer de technische ondersteuning op een gewenst niveau kunnen bieden past wat mij betreft prima bij "de greep uit mijn kas"

kan ik hier nog wat mee? ik heb bijv. voorgesteld het tegoed om te zetten in een duurder abonnement met een telefoon erbij om het te compenseren. nee dat doen ze niet.

hierbij de reactie van t mobile "
reactie via e-mail (cees)
beste martin,

je geeft aan het niet eens te zijn met de omzetting van je flex abonnement. ik kan mij dit goed voorstellen. graag geef ik onderstaande uitleg.

t-mobile mag besluiten een abonnement uit te faseren, als er aan 2 voorwaarden wordt voldaan:
1. klanten die door de uitfasering geraakt worden, mogen hun abonnement opzeggen.
2. klanten die door de uitfasering geraakt worden, moeten ten minste 1 maand van tevoren geïnformeerd worden.

t-mobile voldoet aan beide voorwaarden, al kunnen we ons natuurlijk voorstellen dat je het jammer vindt dat je flex abonnement straks niet meer bestaat.

je flex abonnement is in 2008 afgesloten, en wordt al een tijd niet meer door ons aangeboden. de vaste contractperiode van je abonnement is sinds 2 juli 2010 verstreken. gedurende de volledige contractperiode en ook daarna heb je het beltegoed kunnen behouden.

t-mobile mag op een gegeven moment producten uit haar assortiment halen, wat we met jouw type abonnement nu dus ook doen. omdat we ons best kunnen voorstellen dat je hier op het eerste gezicht niet zo blij mee bent, bieden we je nu een ongekend goed aanbod inclusief onbeperkt bellen en sms’en.

je kunt het beltegoed gebruiken, tot het moment dat je abonnement wordt overgezet naar stel samen & stel bij. daarna wordt het beltegoed omgezet in onbeperkt bellen en sms’en.

t-mobile heeft ervoor gekozen om geen enkele mogelijkheid tot coulance toe te passen. ook niet in de vorm van een nieuwe telefoon.

mocht je geen gebruik willen maken van het aanbod, dan kan je het contract per direct opzeggen.

ik kan mij voorstellen dat dit een ander antwoord is dan je wens. ik hoop in ieder geval wel een duidelijke uitleg te hebben gegeven.

met vriendelijke groeten,
cees
klantenservice t-mobile"