Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ri
ria meer - 24-05-2017 12:20:22
Huishouden & Energie

Feenstra

Ik heb al enige jaren een onderhoudscontract bij de firma feenstra verwarmingen, tot en met begin dit jaar ging dit altijd prima, had altijd dezelfde monteur en die wist precies hoe het met de ketel was, was altijd binnen 10 minuten klaar alles in orde. nu kreeg ik een ander die wist binnen een paar minuten te vertellen dat de ketel ernstige defecten vertoonde, dat kan gebeuren, wat er allemaal precies mis was weet ik niet alleen de reparatiekosten zouden meer dan 800 euro gaan kosten, de ketel was al 11 jaar oud dus dan maar een nieuwe, de monteur nam kontakt op met het bedrijf en wist al snel te vertellen dat een nieuwe ketel op 1314 euro zou komen. dus daar gingen we mee akkoord.
er werd een afspraak gemaakt om de ketel te plaatsen op 4 april jl, dit is zo ook gebeurt, de ketel was binnen 2 uur geplaatst. ik had een bevestiging van feenstra binnen gekregen voor de levering van de nieuwe ketel en daarboven stond dat er een onderhoudscontract bij zat.
ik ging er van uit dat dit het bestaande onderhoudscontract betrof, maar helaas dat was niet zo, dit was een veel duurder kontract van 40 euro per kwartaal gedurende 2 jaar. ik heb ze hierover gebeld want op een nieuwe ketel zit volgens mij garantie dus als er iets kapot gaat dan wordt dat vanuit de garantie vergoed, dus dit dure onderhoudscontract is gewoon een verkapte verhoging van de prijs van de ketel. ik heb op internet de prijs van deze ketel opgezocht dezelfde ketel kost op internet  1010 euro en het plaatsen 350 euro. is het niet vreemd dat je voor een nieuwe ketel meer moet betalen voor ;je onderhoudscontract als voor je oude ketel, ze komen daarvoor 1 x per 2 jaar controlen en rekenen daar dus 320 euro voor. kan dat zo maar. als ik er van af wil dan moet ik meer betalen voor de ketel. ik had er gewoon begrip voor gehad als het normale contract door had gelopen dat was een contract van 16 euro per kwartaal. mag dit zo maar want in mijn ogen is het oplichting. gaarne uw antwoord.
mvg {redactie-edit}
{redactie-edit}