Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

So
Soko - 23-01-2024 15:42:44
Garantie & Verzekeringen

Media markt levert gebruikte laptoppen als nieuw. Hulp nodig bij het aantonen

Ik heb online een laptop gekocht bij de media markt, zakelijk. na zeven maanden maakt de laptop lawaai. ik heb een melding gemaakt bij de fabrikant lenovo (vanwege de tweejarige fabrieksgarantie). zij gaven aan dat ik de laptop twee weken zou missen voor reparatie. omdat ik als freelancer niet mijn laptop 2,5 week kan missen ben ik naar een lokale winkel gegaan om te vragen wat er aan de hand is. mijn gedachte was dat het probleem wellicht sneller opgelost kan worden en ik dan geen inkomsten misloop. ik gaf bij deze winkel aan dat het slechts een zeven maanden oude laptop is en dat het een vreemd geluid geeft. de medewerker gaf direct aan dat het geen nieuwe laptop is en dat hij ziet dat de laptop refurbished is. hij liet aan mij zien dat er aan de laptop geknutseld is en dat ik dit aan de schroeven en de behuizing kan zien. ik heb een nieuwprijs betaald voor een nieuwe laptop. ik ben direct naar de mediamarkt geweest en zij vertelde mij dat zij geen invloed hebben op wat men online verkoopt/doorverkoopt en dat een derde partij ernaar laten kijken het recht op garantie verliest. ben nog een keer naar een andere fysieke winkel geweest met de klacht op aanraden van hun klantenservice. ook zij geven aan de laptop op te kunnen sturen voor drie weken, maar hebben geen leenlaptop zodat ik mn werk kan blijven doen. ze heeft wel twee andere filialen gebeld om te kijken of ze een leenlaptop hebben voor mij, maar dat is niet het geval. ik word met mn rug  tegen de muur gezet. inleveren voor onderzoek voor drie weken en mijn werk niet kunnen doen/ ingebreke woreen gesteld door mijn opdrachtgever of slikken dat ik in eerste instantie een tweedehands/defect artikel heb ontvangen ipv nieuw en het zelf verder uitzoeken. 600 euro in de prullenbak. ik heb geen zakelijk rechtsbijstand en ben op zoek naar anderen die wellicht iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en tips hebben hoe dit verder aan te pakken