Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Le
Leny van der Plas - 19-04-2024 19:46:31
Geldzaken & Recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. in het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de afdeling klachten. dit item heb ik nooit besteld noch heb ik een account bij klara of nike waar de broek was besteld.

klarna heeft netjes een email diezelfde avond verstuurd chronologisch in volgorde wanneer de bestelling is geplaatst wanneer is gecommuniceerd op het niet bekende email adres en uiteindelijk de aanmaling is verstuurd naar het verzendadres met daarbij aangegeven dat hier mogelijk sprake is van internetfraude. mij voornaam was niet correct geschreven en het email waarnaar is gecommuniceerd is niet bekend bij ons.

die avond ook contact met nike opgezocht waar de bestelling was gedaan (zoals eerder aangegeven dit was niet bekend bij ontvangst van het item, wat je bij nike wel zou verwachten).
retoulabel netjes ontvangen en direct verstuurd naar nike.

op verzoek van klarna 18 april aangifte gedaan bij de politie dit per email verzonden naar klarna met de ontvangstbevestiging van nike.

vrijdag 19 april email van klarna uit stockholm dat de klacht is onderzocht en is afgewezen met het verzoek de betaling alsnog te doen.

blijkbaar kan klarna je zonder bewijs opzadelen met kosten, ik sta een beetje machteloos wat te doen! 
.