Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pi
piotriljitch - 13-12-2003 15:37:06
Huishouden & Energie

digitale radiator meterstand, altijd slikken?

Sinds het jaar 2002 zijn alle radiator meters, oude stijl vervangen door digitale metertjes.
moet altijd een vast bedrag aan de woningbouw vooruit betalen, en op het eind van het jaar worden dan de metertjes opgenomen, en krijgt men geld terug of betaald men bij.
jaren aan een stuk, kreeg ikeen fiks bedrag terug, ik heb het dan (in guldens) over een bedrag van 400,-- sinds het nieuwe digitale meterje er is, en de eerste rekening daarvan binnen is, betaal ik een klein bedrag bij.
vandaag hebben ze mijn meter getest, en volgens de voorlopige uitslag is er geen defect geconstateerd. de man van viterra (energy services) zei dat ik nooit kon bewijzen of ik in dat jaar veel of weinig de radiator aan had.
ik weet van mezelf dat ik nauwelijks meer of minder aanwezig ben geweest in anderen jaren, en dat mijn stookgedrag zeer constant is.
dus ik heb dan ook verteld nooit akkoord te gaan met dit bedrag (dat ik al betaald heb) betaal nu ruim 400 gulden meer, en het gaat dus over een radiator, de andere gebruik ik niet of nauwelijks en er zijn dan ook weinig verschillen waargenomen.
kan ik nu ooit achterhalen wat het verschil zo groot maakt, en heb ik wat in te brengen, of moet ik het maar slikken, ik voel me zo wel erg afhankelijk van zowel de woningbouw, als viterra de energieleverancier

wie kan me helpen hierin?

vriendelijke groeten, pieter