Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond: KPN rekent nog woekerrentes

28-07-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kpn logo 930x520
KPN hanteert nog altijd te hoge rentetarieven voor telefoons die bij een abonnement worden verkocht. Bovendien houdt KPN zich ook nog niet aan de wet, door de rentes niet duidelijk te vermelden. Dat meldde de Consumentenbond donderdag.
Meer dan toegestaan
Uit recent onderzoek van claimorganisatie ConsumentenClaim bleek dat KPN veel meer dan de wettelijk maximaal toegestane 14 procent rente aan zijn klanten berekende, tot soms wel 100 procent. KPN beweerde direct daarna alle aanbiedingen aan te passen.
Volgens de Consumentenbond moet ook nu nog te veel worden betaald voor bijvoorbeeld een Samsung Galaxy A3 met een Zorgeloos Standaard abonnement. Dat toestel kost los 264 euro, maar bij een tweejarig abonnement lopen de toestelkosten op tot 396 euro, een rente van 58 procent.
Rechter
De Consumentenbond en ConsumentenClaim eisen dat KPN zich aan de wet gaat houden en dreigen naar de rechter te stappen. KPN liet in een reactie weten het aanbod met spoed te onderzoeken en aanbiedingen die niet kloppen zo snel mogelijk te verwijderen. ,,Als dit klopt, is het een fout van onze kant", zei een woordvoerder.
Volgens KPN gaat het niet om populaire combinaties van toestellen en abonnementen. Als er klanten zijn die toch zo'n combinatie hebben gekocht, dan kunnen ze contact opnemen met KPN voor compensatie. ANP.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!