Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klantcontact verzekeraars schiet nog tekort

16-12-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930x520_verzekering
Veel verzekeraars zijn nog altijd niet zo sterk in het contact met de klanten. Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van de Stichting Toetsing Verzekeraars, die een keurmerk uitgeeft aan een kwart van de aanbieders van verzekeringen.
Te laat
Bijna de helft van de keurmerkhouders stuurt niet of pas te laat een bericht als niet op tijd kan worden ingegaan op een vraag of klacht van een klant. Een derde van de onderzochte verzekeraars houdt zich niet altijd aan de eigen beloftes over telefonische afhandeling.
Wel een verbetering
De verzekeraars scoren gemiddeld 79 procent op de onderzochte punten. ,,Het blijkt voor keurmerkhouders dus lastig om de getoetste normen te behalen. Maar als we de resultaten vergelijken met die van enkele jaren geleden, dan zien we wel duidelijk een verbetering", zegt directeur Ron van Kesteren. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!