Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meldpunt voor problemen met incasso

29-04-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
geld_1_57.jpg
De Consumentenbond begint een meldpunt om inzicht te krijgen in de problemen die consumenten ondervinden met incassotrajecten. De consumentenorganisatie ontvangt al jaren een gestage stroom klachten over incasso's, aldus de bond woensdag.
Persoonlijke contact onmogelijk
Met het meldpunt wil de Consumentenbond de grootste problemen in kaart brengen en zo nodig het bedrijfsleven, de incassobranche en de politiek hierop aanspreken. De klachten die de Consumentenbond krijgt over incasso, lopen uiteen van intimiderend gedrag van schuldeisers en hoge incassokosten tot volledig geautomatiseerde incassotrajecten waarbij persoonlijk contact onmogelijk is.
Verder in de schulden
,,De menselijke maat is volledig zoek. Incassotrajecten moeten consumenten in staat stellen hun schuld af te lossen. Maar nu zien we vaak het tegenovergestelde, namelijk dat consumenten alleen maar verder in de schulden worden gedreven. Bedrijven en incassobureaus verdienen nog flink op die schuld ook. Dat kan nooit de bedoeling zijn'', zegt directeur Bart Combée van de Consumentenbond. ANP

Meer over:

diginieuws, incasso
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!