Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verbetering consumentenvertrouwen houdt aan

20-03-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
winkelen2_10.jpg
De stemming van consumenten is deze maand verder verbeterd. De vertrouwensindicator van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg in maart 3 punten en kwam uit op min 7. Dat betekent dat er 7 procent meer pessimisten dan optimisten zijn. Dat maakte het statistiekbureau donderdag bekend.
Onafgebroken toename
Het consumentenvertrouwen is sinds afgelopen zomer vrijwel onafgebroken toegenomen. In februari steeg de indicator 2 punten.
Consumenten waren in maart positief over het algemeen economisch klimaat, constateert het CBS. Deze indicator verbeterde 10 punten en kwam uit op 4. Voor het eerst na augustus 2007 is de mening over het economisch klimaat weer overwegend positief.
Grote aankopen
De zogenoemde koopbereidheid van consumenten is deze maand alleen nauwelijks veranderd. Deze indicator daalde licht, met 1 punt naar min 13. Consumenten vonden de tijd minder gunstig voor het doen van grote aankopen, zoals wasmachines en televisies, dan een maand eerder. Verder waren ze wat somberder over hun eigen financiële situatie in de afgelopen 12 maanden. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!