Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lekker Weg Hema

Geplaatst door: kimmytje-91 op: 14-04-2011 17:21
Hallo, Ik heb op 25-05-2010 een Lekker Weg diner voor twee kaart gekocht voor mijn ouders vanwege hun 23 1/2 huwelijk. Helaas hebben ze het beide zeer druk en is mijn moeder slecht ter been (artrose). Dus toen ze hem eindelijk wilde gebruiken 1 maand terug werd hij niet aangenomen in het restaurant waar ze wilde omdat ze niet meer mee doen met die actie. Nu wilde ik dus de kaart terugbrengen of ruilen en je raad het nooit dat doen ze dus niet!! Natuurlijk heb ik daarvoor eerst lang contact gehad via de mail over het terugbrengen. In de mailtjes staat onder andere dat ik hem kan terugbrengen met het aankoopbewijs en als ik die niet zou hebben dan een afschrift want dat geld ook als bewijs. Nou ik dus wel 5x naar het filiaal geweest en elke keer weer kreeg ik te horen dat ze niks kunnen doen. Ik kreeg op 09-04-2011 het laatste mailtje binnen van het hoofdkantoor waarin staat dat ik terug met gaan met de afschrift en als er problemen zouden zijn moesten ze in het filiaal maar bellen met het hoofdkantoor. Dus ik kom daar aan en het eerste wat er gezegd word is: ''Met een afschrift kan ik helemaal niks'' en vervolgens ''Je kan ook iets anders hebben gehaald van €60,-''. Dus na wel 3x te hebben gezegt dat ze het hoofdkantoor moesten bellen deden ze dan dan eindelijk en wat kwam daar uit. Ik moest maar thuis het nummer bellen wat er in het boekje staat en die zouden dan het bedrag terug storten en ik moest het doosje maar weggooien. Dus ik bel na aankomst thuis meteen het nummer maar daar kwam uit: ''Heel spijtig maar ik kan niks terugnemen'' en "Wat er gezegd is kan niet'' en dus zit ik nu met een bon waar ik helemaal niks mee kan en helpen bij de Hema doen ze niet. Wat vind u hier nou van??? Groeten, Kimmytje-91
Reactie door read op 14-04-2011 18:02
kimmytje-91 De Hema is in Amerikaanse handen en sindsdien waait daar een "frisse" wind. Het woord klantvriendelijk kennen Amerikanen nu eenmaal niet (althans niet als ze in Europa de baas zijn). Overigens is de kwaliteit van de produkten die ze verkopen, ook niet meer wat het geweest was. Pas 2 kapotte hoeslakens terug gebracht en geen nieuwe gekregen. Er was volgens de manager sprake van een gebruikersfout. pedro.
Reactie door tp op 14-04-2011 20:21
"Pas 2 kapotte hoeslakens terug gebracht en geen nieuwe gekregen. Er was volgens de manager sprake van een gebruikersfout." Dus met al je "kennis" die je denkt in huis te hebben,ben je dus weggestuurd? Daar gaat je geloofwaardigheid.....
Reactie door Hemalekkerweg op 15-04-2011 10:45
Hallo Kimmytje, Wat vervelend om te vernemen dat er op deze manier met jouw verzoek is omgegaan. Ik wil je graag helpen en wil je hiervoor vragen om een E-mail te sturen naar service@hemalekkerweg.nl Graag in de E-mail vermelden om welk filiaal van de HEMA het gaat en wat het kaartnummer is. Als je nog informatie hebt die hier nog niet staat kan je die ook meesturen. Wij zullen hier dan uiteraard snel op reageren. Vriendelijke groet, HEMA Lekker Weg BV
Reactie door kimmytje-91 op 17-04-2011 00:08
Hallo Dennis Schot, Ik heb vrijdag 15-04 meteen een maitje gestuurd en ik hoop dat ik nu wel geholpen kan worden. Hoop van u te horen. Vriendelijke groet, Kimmytje-91
Reactie door tucker op 19-04-2011 16:06
Wel een heel gedoe inderdaad. Heel eerlijk? Ik had gewoon een ander restaurant uitgezocht, eentje die de bon wel accepteert. Verandering van spijs... ;-)
Reactie door jrschot op 19-04-2011 16:17
Quote: read schreef op donderdag 14 apr 2011, 18:02: kimmytje-91 De Hema is in Amerikaanse handen en sindsdien waait daar een "frisse" wind. Het woord klantvriendelijk kennen Amerikanen nu eenmaal niet (althans niet als ze in Europa de baas zijn). Overigens is de kwaliteit van de produkten die ze verkopen, ook niet meer wat het geweest was. Pas 2 kapotte hoeslakens terug gebracht en geen nieuwe gekregen. Er was volgens de manager sprake van een gebruikersfout. pedro.einde Quote Alles wat je hier verteld is pure onzin. Ten eerste: Lion Capital is een Brits bedrijf. En is slechts investeerder. Het hoofdkantoor zit nog steeds in Amsterdam, en vaart nog steeds dezelfde koers als men altijd al vaart. Ten tweede: Je baseert je slechte ervaringen op slechts 1 van de 560 filialen van HEMA. Knap werk! Overigens is het ook maar net de vraag hoe oud je hoeslakens waren, en wat je ermee gedaan hebt. On Topic: Wat betreft de slechte service in het filiaal zou ik als ik jou was zeker een officiële klacht indienen bij de consumentenservice van het hoofdkantoor. Zeker omdat je aantoonbaar een e-mailconversatie en toezegging had van het hoofdkantoor, en je gevraagde bankafschrift, had dit filiaal je meteen moeten kunnen helpen en het artikel terug moeten nemen.
Reactie door sonjaatje op 19-04-2011 19:16
Ietwat offtopic, maar ik ben al jaren Hema fan en moet zeggen dat ik de kwaliteit de laatste jaren ook achteruit vind gegaan. Vooral van de kinderkleding.
Reactie door read op 20-04-2011 19:48
@ Niet alleen de kwaliteit is achteruit gegaan. Er waait een heel andere bedrijfscultuur. Met name gericht op meer omzet en winst maken, zoals de aandeelhouders dat graag willen. Kortom, zelfs het personeel klaagt steen en been. Pedro.
Reactie door jrschot op 20-04-2011 23:10
Quote: read schreef op woensdag 20 apr 2011, 19:48: @ Niet alleen de kwaliteit is achteruit gegaan. Er waait een heel andere bedrijfscultuur. Met name gericht op meer omzet en winst maken, zoals de aandeelhouders dat graag willen. Kortom, zelfs het personeel klaagt steen en been. Pedro.einde Quote Wil elke retailer geen omzet en winst creëren? ;-) Wat betreft de bedrijfscultuur. Dit is zeker niet het geval. En klagend personeel misschien in de winkel in uw woonplaats, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Reactie door tp op 20-04-2011 23:43
Quote: read schreef op woensdag 20 apr 2011, 19:48: @ ...., zelfs het personeel klaagt steen en been. Pedro.einde Quote Kom maar even met het bewijs van je zelfbedachte veronderstelling! Misschien moet je eens stoppen met het verkondigen van je eigen mening en die hier vertalen als enige waarheid!
Reactie door wimmi20 op 19-04-2011 19:04
[edit - off-topic - de redactie:
Reactie door kimmytje-91 op 22-04-2011 21:24
O Mijn God dan stuur je een mailtje naar de Hema (op aanrade van iemand) nu een week geleden misschien wel iets langer maar je hoort gewoon niks terug. Ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op een mailtje. Hema is echt niet meer de winkel die het geweest is. Hoop snel nog wat te horen want ik word het wachten zeer zat.
Reactie door read op 23-04-2011 10:00
kimmytje-91 Op het antwoord van mijn laatste mailtje aan dit ******** bedrijf, wacht ik nu al meer dan 3 maanden. Ik verwacht dus ook, dat ik daar geen antwoord op krijg. Prettige paasdagen, Pedro.
Reactie door kimmytje-91 op 26-04-2011 17:40
Goed nieuws!!!! Na lang gemaild te hebben met het hoofdkantoor van de Hema is eruit gekomen dat ik mijn geld teruggestort krijg. Jammer dat dit er allemaal voor nodig is geweest maar het is gelukt. Het zou waarschijnlijk voor de Hema makkelijker zijn als ze de doosjes van de Lekker Weg bonnen aanpassen om zo verwarring te voorkomen. Groetjes Kimmytje-91
Reactie door johan jonker op 21-07-2011 13:27
Ik had een vergelijkbaar probleem. Een week nadat de kaart verlopen was ging ik uit eten ;-). Eerst het hoofdkantoor gebeld en die boden uiteindelijk een nieuwe kaart voor half geld. Daar ben ik nog maar niet op ingegaan. Vervolgens naar mijn plaatselijke HEMA gegaan. De bedrijfsleider wilde het graag oplossen. Hij voelde blijkbaar aan dat je "een klant kunt winnen of kunt verliezen". Ik kreeg uiteindelijk excuses aangeboden en mijn geld terug! Argument was o.a. dat het genant was om mijn zoon, van wie ik de kaart kreeg te vertellen dat ik na een jaar uiteindelijk uit eten ben geweest en zelf moest betalen...
Reactie door wvanveld op 21-07-2011 15:49
Dat u de kaart laat verlopen is uw eigen keuze, lijkt mij dat een jaar lang genoeg is om een etentje te plannen . Dat Hema excuses heeft aangeboden ontgaat mij even, hadden zij daar een reden toe?
Reactie door jrschot op 21-07-2011 18:17
De hema heeft het gekke systeem dat de lekker weg pakketten na aankoop 1 jaar geldig zijn. Maar er geen enkele geldigheid op de kaart of waar dan ook staat (behalve de kassabon, die je nooit erbij geeft omdat het een kado is) Dus de hema heeft daar de rede voor excuses. Ze kunnen beter kaarten gaan verkopen met een bedrukte geldigheid.
Reactie door wvanveld op 21-07-2011 21:15
De gulle gever hoeft ook de kassabon niet te overhandigen, wel even erbij vertellen wat de geldigheidsduur is.
Reactie door wvanveld op 21-07-2011 21:17
Staat overigens ook op de site.
Reactie door nbw op 22-07-2011 02:32
Koop en winkel nooit bij Hema dus kan ik niet oordelen. Maar Hema is niet in Americaanse handen of Britse handen maar in internationale investeerdershanden. Hedgefondsen die deelnemers hebben met een beetje risico nog rijker te worden of een beetje te verliezen. Je moet dat in verhouding zien het te begrijpen. Jij vergokt 20 euro met een spelletje enkel voor plezier en je kunt dat probleemloos lijden .Zij investeren 2 miljoen en kunnen dat probleemloos lijden. Het is net poker waarbij de arme al rilt 2 euro te zetten en de rijke pas wakker wordt bij 50 miljoen.
Reactie door Hemalekkerweg op 27-07-2011 11:34
Geachte lezers, De reden dat de HEMA Lekker Weg kaarten een geldigheid van een jaar hebben ligt in het feit dat dit geen cadeaubonnen zijn, maar arrangementen. Deze arrangementen worden voor een jaar vastgelegd bij alle samenwerkende locaties. Wanneer een bon langer dan een jaar geldig is, en enkele samenwerkende locaties stoppen of sluiten, kunnen wij het beloofde arrangement niet meer waar maken en komen hier klachten over. Op deze manier kunnen wij per jaar vaststellen wat wij aanbieden en houden wij eventuele schade door verrassingen beperkt. Het feit dat het arrangement een jaar geldig is staat achter op de verpakking, op de website, in het boekje en achter op het pasje. Wij hopen er daarmee voor te zorgen dat dit duidelijk is. De uiterste geldigheidsdatum kan daarnaast altijd op onze website worden gecontroleerd. Wij hopen hiermee enige duidelijkheid te hebben gebracht, en ontvangen uw bericht graag via service@hemalekkerweg.nl indien dit niet het geval is. Uiteraard zullen wij dan kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Service Desk HEMA B.V. E:service@hemalekkerweg.nl
Reactie door bariman op 28-09-2012 15:27
Ik vind het hele systeem van tegoedbonnen en dat soort ongein het slechtste cadeau dat je iemand kunt geven. Zoiets vergeet ik dus op tijd te verzilveren. In dit geval betekent dat dus "Geld lekker weg". Doe mij maar een flesje wijn ter waarde van de helft van het borrel & bite bedrag. Op mijn verlanglijstje staat voortaan wat ik persé niet wens. Dit dus!
Reactie door dcz op 28-09-2012 15:59
@barlman; Topic is anderhalf jaar oud, uw reactie is niet relevant. TS heeft er helemaal niets aan...
Reactie door jobiejoba op 28-09-2012 16:21
Ben het eens met Bariman, koop voor de feestdagen liever iets tastbaars of geef geld ipv een kadobon. Soms is het een hele klus om het nuttig te besteden, dan is het eerder een last dan iets dat plezier geeft.
Reactie door staats op 04-01-2014 13:52
Mensen Probeer maar eens je cadeau bon te verzilveren als je geen aankoop bon kan overleggen . Wat een waardeloos cadeau . Heel wat mails verzonden naar de HEMA. Ik hoop dat ik nooit meer zo'n bon ontvang. Op de verpakking staat wel wat je moet doen ,maar dat doe je pas als je tijd en data weet. Om er dan achter tekomen dat hij is verlopen ,wat volgens de geefster niet kan Er staat geen aankoop data op de verpakking ,ik vind dat dit niet kan . Op alle verpakkingen van producten die je koopt staat op de verpakking wanneer het gebruikt moet worden .. Helaas heeft zij de aankoop bon niet meer
Reactie door jrschot op 04-01-2014 15:42
Quote: staats schreef op zaterdag 4 jan 2014, 13:52: Mensen Probeer maar eens je cadeau bon te verzilveren als je geen aankoop bon kan overleggen . Wat een waardeloos cadeau . Heel wat mails verzonden naar de HEMA. Ik hoop dat ik nooit meer zo'n bon ontvang. Op de verpakking staat wel wat je moet doen ,maar dat doe je pas als je tijd en data weet. Om er dan achter tekomen dat hij is verlopen ,wat volgens de geefster niet kan Er staat geen aankoop data op de verpakking ,ik vind dat dit niet kan . Op alle verpakkingen van producten die je koopt staat op de verpakking wanneer het gebruikt moet worden .. Helaas heeft zij de aankoop bon niet meereinde Quote Er kan ook geen datum op de verpakking staan want hij is 1 jaar geldig na de dag van aankoop. Ik lees dat je goed op de hoogte bent en heel goed weet dat je verpakkingen moet lezen, Achterop de verpakking staat vermeld dat je de bon moet bewaren als bewijs van aankoop, en dat hij dus een jaar geldig is vanaf de aankoopdatum. Als de mensen die zo'n pakket kopen, en ook de mensen die zo'n pakket ontvangen nou eens zouden lezen dan was er niks aan de hand geweest. Ook is het zo dat je op de website van hema de geldigheid kan controleren, dus als je van de gever geen info krijgt kan je het zelfs zelf even nakijken. Maar zo te lezen heeft u het ontvangen, er hem zonder er verder naar te kijken in een la gelegd. Dan moet je ook achteraf niet lopen klagen en gewoon je verlies nemen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!