Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte ervaringen en service GSMwijzer.nl

Geplaatst door: rutje777 op: 08-02-2012 14:43
Wie hebben er nog meer slechte ervaringen met GSMwijzer.nl? Hierbij mijn verhaal het wel bekende waterschade verhaal bij een defect mobiel. Stuur mijn toestel toe naar GSMwijzer / Websend. Die sturen het toestel naar Dynafix. Na ca 2,5 weken krijg ik het toestel onherstelbaar retour. Duurt mij een wek en meerdere belletjes om te achterhalen waarom ik het toestel onherstelbaar retour krijg. Antwoord van GSMwijzer: Helaas kon er door hen geen duidelijke uitleg gegeven worden over de reden van het ongerepareerd retour sturen. Ik mag mijn toestel opnieuw sturen. Nu wordt hij verzonden naar Spark Electronis. Nu krijg ik mijn toestel retour en blijkt er sprake te zijn van waterschade. Aangezien dit bij Dynafix niet het geval was die konden tenslotte geen duidelijke reden opgeven. Bel je GSMwijzer hier over moet je alles maar even op de mail zetten. Gedaan en wederom meerdere herinneringen moeten sturen en na een belletje heb je in eens wel snel antwoord. Nu zegt GSMwijzer.nl in eens: Door het eerste reparatiecentrum Dynafix is uw telefoon onherstelbaar retour gezonden. Dit betekend dat er waterschade geconstateerd is aan het toestel. Wanneer er namelijk een andere vorm van schade geconstateerd was zou dit op een andere manier omschrijven zijn,bijvoorbeeld val-, stoot-, knel- of drukschade. Waar dit op gebaseerd is is onduidelijk aangezien Dynafix geen duidelijke reden kon geven. Heb van GSMwijzer.nl ook de werkbon ontvangen van Dynafix en daar staat ook niet op vermeld dat er sprake is van waterschade. GSMwijzer bedenkt de waterschade er dus even bij omdat dit tenslotte nu bij Spark geconstateerd is. Waterschade is een duidelijke oorzaak die had Dynafix indien er sprake van was dus ook geconstateerd.
Reactie door luci44 op 09-02-2012 19:25
Vocht/waterschade krijgt natuurlijk altijd de schuld omdat zo denk ik er ook daadwerkelijk vocht in de mobieltjes zit.Je zit lekker warm binnen en gaat de kou in na een uurtje keer je terug in de warmte en hopla de condens slaat toe hetzelfde wat er met je bril gebeurd.Nu gebeurd er verder niets want je mobiel doet het gewoon net als bij miljoenen andere mensen.Nu gaat je gsm op een andere manier in staking hij wordt opgestuurd en er blijkt vocht/waterschade.Probleem opgelost niet verder kijken anders kost het ze geld.Ik wed dat als er 10 mensen hun goed functionerende gsm opsturen dat er negen vocht/waterschade hebben en de telefoon het gewoon normaal doet.Dus het vocht is niet het probleem maar iets anders maar dat gaan ze niet toegeven nee ben je gek.
Reactie door rutje777 op 10-02-2012 07:55
Ben ik het helemaal mee eens. En dan denken dat wij als consument dom zijn of zo. Kijk maar eens naar de [url=http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/waterschade-aan-iphone-dacht-het-niet/speel/1/: Kassa uitzending van 5-2-2011[/url: over de Iphone reparatie van T-mobile. Ook heeft de Ombudsman al eens een uitspraak gedaan. Helaas hebben ze bij GSmwijzer eerst aangeven dat de reden niet duidelijk te noemen was. Nu blijkt het bij beide in eens waterschade te zijn. Ze spreken zich zelf dus tegen als ze al reageren. Op de mail van 8-2-2012 nog geen reactie gehad. Als bedrijf zou ik juist dit soort klachten/mails snel beantwoorden. We blijven dus gewoon doorgaan :-SOmbudsman
Reactie door luci44 op 10-02-2012 19:34
Ja die uitzending heb ik ook gezien schandalig gewoon.Je ziet net een verzekering ze doen er alles aan om maar niet te vergoeden of te betalen(lees repareren). Zo gaat het inmiddels(ik weet een andere discussie) ook met de gezondheidszorg. verzekeringen willen enkel vangen maar niet uitbetalen.Ze zijn te machtig en wij maar betalen.
Reactie door rutje777 op 13-02-2012 13:19
Weer een nieuwe reactie ontvangen waar wederom eigenlijk niet gekeken wordt naar wat ze zelf eerder hebben gecommuniceerd. Beste heer , Hartelijk dank voor uw e-mail. Door Dynafix is tijdens de reparatie van uw telefoon gebleken dat het toestel onherstelbaar beschadigd is. Dit betekend dat de telefoon niet meer te repareren was. De procedure van GSM Wijzer is dat het toestel in dit geval voor een second opinion verzonden wordt aan een ander reparatiecentrum. Bij dit reparatiecentrum is tevens geconstateerd dat het toestel onherstelbaar beschadigd was en niet meer gerepareerd kan worden. Wij betreuren het uiteraard ten zeerste dat uw telefoon niet meer gerepareerd kan worden, maar staan hier volledig buiten daar er al schade aan uw telefoon is geconstateerd bij Dynafix. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Klantenservice GSMwijzer.nl

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!